Citat fra: erik_kolind Dato 9/04-24, 14:37COWI nævner direkte i rapporten, at den foreslåede linjeføring via København H er med udgangspunkt i et konkret ønske fra DSB.
Naturligvis har COWI løst den opgave som kunden har betalt for at få løst.
Jeg tror dog at det kan være sundt for os at udfordre ønsket om at bevare København H som Verdens navle som "vanetænkning" fra dampdriftens tid.
Indpendlerne om morgenen skal ikke i Tivoli men på arbejde.
Dertil har de brug for en matrix af tangerende forbindelser som metrolinjerne, Ringbanen, Sydlig Jernbanekorridor, Hovedstadens Letbane og måske også strkn. 4 forlænget med Viktoriabanen.
At basere det hele på et centralt knudepunkt vil vise sig for sårbart. Godtnok var vi sidst Hovedbanegården brændte heldige at det ikke gik særlig meget ud over trafikken men det er jo ikke givet at heldet altid vil "følge de tossede".