Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- SBB cargo litra 620 i Danmark??
Gå ned Sider:[1] 2
Er der nogen her, der ved noget om et SBB cargo lokomotiv 11652 (620.052), der er på vej fra Schweiz til Sverige for at deltage i ETCS tests?? Den forlod Basel den 3. april, hvornår kommer den igennem Danmark??
Mvh Tony

SBB cargo litra 620 i Danmark??
Af Baumann, Hjordkær. 6/04-24, 08:33.
Kunne det ikke tænkes ( hvis den stadig bruges ), at den sejler med færgen fra Rostock til Trelleborg?

Jo, den skal med færgen til Trelleborg, ved desværre ikke hvornår.

Citat fra: TonyTraynor Dato  5/04-24, 23:43Er der nogen her, der ved noget om et SBB cargo lokomotiv 11652 (620.052), der er på vej fra Schweiz til Sverige for at deltage i ETCS tests??

Det er vel denne sag, det drejer sig om: https://jarnvagar.nu/fler-lok-fran-schweiz/ ?

M.v.h.
Niels

Spændende sag Niels refererer

Det ser ud til at man i Sverige mangler 6-akslet trækkraft, så man henter overtallige RE620 lok fra SBB Cargo.

Jeg glæder mig til at se disse seje maskiner heroppe

De er udrustet med ETCS level 2 version 2.4d - (som buges i CH), jeg gætter onboard leveret af Siemens
For at de kan tages i brug, så skal de udrustes med ATC2-STM, og muligvis opgradering til ETCS level 2 version 3.6

Der er naturligvis ingen tvivl om at helen papirmøllen skal startes forfra ved den ETCS-opgradering, men hvor meget HW skal skiftes eller tilføjes?

(Artiklen antyder også at alle TME får ETCS og ZUB123-STM)


Eskild

SBB cargo litra 620 i Danmark??
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 7/04-24, 14:44.
ZUB123-STM bliver en masse HW medens ATC2-STM for nogle leverandørers vedkommende er SW.

Det må altså kunne betale sig at udruste flere enheder til at køre gennem Danmark.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: Per Holm Dato  7/04-24, 14:44ZUB123-STM bliver en masse HW medens ATC2-STM for nogle leverandørers vedkommende er SW.

Det må altså kunne betale sig at udruste flere enheder til at køre gennem Danmark.
Disse makiner kommer aldrig til få brug for ZUB123-STM.

Men det var mest opgraderingen fra ETCS version 2.4d til Version 3.6, jeg spekulerede på.


Eskild

Citat fra: TonyTraynor Dato  5/04-24, 23:43Er der nogen her, der ved noget om et SBB cargo lokomotiv 11652 (620.052), der er på vej fra Schweiz til Sverige for at deltage i ETCS tests?? Den forlod Basel den 3. april, hvornår kommer den igennem Danmark??

Selv hvis godkendelser osv. var på plads, ville den ikke kunne køre i Danmark ved egen kraft, den er kun bygget til 15 kV/16.7 Hz AC.

SBB cargo litra 620 i Danmark??
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 8/04-24, 01:41.
Seneste redigering: 8/04-24, 01:46 af Per Holm
Citat fra: bjergged Dato  8/04-24, 01:04... kun bygget til 15 kV/16.7 Hz AC.

Ups!

Efter at have pudset leverpostejen af brillerne ser jeg nu klart at ZUB123-STM omtaltes i relation til NRFABs TME, ikke til SBB Re 620.

I øvrigt bemærkelsesværdigt at NRFABs teknikchef Mikael Zagerholm mener det er lige så dyrt at få ældre lokomotiver godkendt med ETCS som at købe helt nye.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: Per Holm Dato  8/04-24, 01:41
Citat fra: bjergged Dato  8/04-24, 01:04... kun bygget til 15 kV/16.7 Hz AC.

Ups!

Efter at have pudset leverpostejen af brillerne ser jeg nu klart at ZUB123-STM omtaltes i relation til NRFABs TME, ikke til SBB Re 620.

I øvrigt bemærkelsesværdigt at NRFABs teknikchef Mikael Zagerholm mener det er lige så dyrt at få ældre lokomotiver godkendt med ETCS som at købe helt nye.

Jeg tror umiddelbart, at det i flere tilfælde endda vil være dyrere...og om føje år kommer der så også krav til digitale automatiske koblinger.

/Lasse

Ja, det er en spændende satsning fra Nordic Refinance. Vedligeholdelse bliver givetvis dyrt/besværligt, da der næppe findes nogen uden for SBB med erfaring med Re 620, som ikke er gået på pension.

Ja det er spændende - Blå Tåget i Sverige har købt DB BR 112 uden en plan for godkendelse, Grenland Rail i Norge har købt ÖBB 1144 tilsyneladende ditto, og nu måske NF har købt SBB Re 6/6 også ditto - gud ved hvornår de lærer at det ikke er så enkelt....

I den artikel, som Niels Munch henviste til fortalte NRFAB direktøren, at de moderne lokomotiver ofte stod stille i måneder mens de ventede på reservedele, hvorimod Rc lokomitiverne (som ingen ville slippe...) havde adgang til et stort reservedelslager og reparationskompetancer. Rc typen stod derfor sjældent stille i flere dage på værkstederne.

DB BR 112 og SBB Re 620 (og Re 420/430) er generationen før kraftelektronikkens indtog, så man håber at de er lette at reparere.

Eskild

Citat fra: Per Holm Dato  8/04-24, 01:41
Citat fra: bjergged Dato  8/04-24, 01:04... kun bygget til 15 kV/16.7 Hz AC.

Ups!


I øvrigt bemærkelsesværdigt at NRFABs teknikchef Mikael Zagerholm mener det er lige så dyrt at få ældre lokomotiver godkendt med ETCS som at købe helt nye.

Det har jag inte läst förut.

Det jag läst är att kostnaden ofta är mer än värdet av ett äldre lokomotiv.

Citat fra: bjergged Dato  8/04-24, 01:04
Citat fra: TonyTraynor Dato  5/04-24, 23:43Er der nogen her, der ved noget om et SBB cargo lokomotiv 11652 (620.052), der er på vej fra Schweiz til Sverige for at deltage i ETCS tests?? Den forlod Basel den 3. april, hvornår kommer den igennem Danmark??

Selv hvis godkendelser osv. var på plads, ville den ikke kunne køre i Danmark ved egen kraft, den er kun bygget til 15 kV/16.7 Hz AC.

Sedan är det problem med ett halvårs väntetid för tillstånd från Trafikstyrelsen att dra den efter ett lok genom Danmark.

Gå op Sider:[1] 2

DSB MP 540

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak