Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Ny statusrapport, maj, fra Banedanmark angående signalprogrammet.
Alstom får da vidst kun 1 stjerne på trustpilot af Banedanmark, de har godt nok gjort det dårligt. Det er ikke ligefrem betryggende for leveringen af Fremtidens Tog, når Alstom er så langsomme.

Hvis bare man havde gjort som i Norge og valgt én leverandør til ETCS og ét TMS i stedet for 2 forskellige systemer der skal laves til at virke sammen.

Det er nogle lidt andre ressourcer der bruges i produktionen af materiel. De togsæt Alstom leverede til Nordjyske Jernbaner i hhv. 2017 og 2021 blev leveret til tiden.

Anders

Citat fra: frederikhk Dato 12/05-22, 12:41Alstom får da vidst kun 1 stjerne på trustpilot af Banedanmark, de har godt nok gjort det dårligt. Det er ikke ligefrem betryggende for leveringen af Fremtidens Tog, når Alstom er så langsomme.

Alstom er verdens næst største selskab inden for byggeri af jernbaneinfrastruktur. Den eneste fabrikant der er større er CRRC i Kina, der i sig selv er skabt som følge af en statslig fusion af landets togfabrikker. Men Alstom har virkelig mange divisioner, og den division der har leveret ERTMS signalering er næppe den samme som leverer Fremtidens tog. Selv Coradia Stream modellen som DSB har bestilt bliver produceret på mange forskellige faciliteter. Dem til Trenitalia bliver bygget i Italien, de Hollandske ICNG udgaver bliver bygget i Polen, Luxembourg's dobbeltdækker udgave bliver bygget i Spanien, og DSB's IC5 sæt bliver bygget i Salzgitter i Tyskland. Selv samme fabrik som alle Lint togene der bruges af Arriva og landets lokalbaner blev bygget på, så vi er sikkert endt i den gode ende her.

Citat fra: Danskjävlar Dato 12/05-22, 20:54
Citat fra: frederikhk Dato 12/05-22, 12:41Alstom får da vidst kun 1 stjerne på trustpilot af Banedanmark, de har godt nok gjort det dårligt. Det er ikke ligefrem betryggende for leveringen af Fremtidens Tog, når Alstom er så langsomme.

Alstom er verdens næst største selskab inden for byggeri af jernbaneinfrastruktur. Den eneste fabrikant der er større er CRRC i Kina, der i sig selv er skabt som følge af en statslig fusion af landets togfabrikker. Men Alstom har virkelig mange divisioner, og den division der har leveret ERTMS signalering er næppe den samme som leverer Fremtidens tog. Selv Coradia Stream modellen som DSB har bestilt bliver produceret på mange forskellige faciliteter. Dem til Trenitalia bliver bygget i Italien, de Hollandske ICNG udgaver bliver bygget i Polen, Luxembourg's dobbeltdækker udgave bliver bygget i Spanien, og DSB's IC5 sæt bliver bygget i Salzgitter i Tyskland. Selv samme fabrik som alle Lint togene der bruges af Arriva og landets lokalbaner blev bygget på, så vi er sikkert endt i den gode ende her.
Det er betryggende at høre. Mange tak!

Gå op Sider:[1]

Jernbanebøger

Med tog gennem Europa

Med tog gennem Europa. Pris 180 kr.

Læs mere
Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964
Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964

Dette hæfte på 32 sider om Vestsallingbanen blev udgivet af Jernbanehistorisk Selskab i 1964 i anledning af banens 40 års jubilæum. I hæftet fortælles om banens forhistorie, anlæg, drift, stationer rullende materiel, nedlæggelsen osv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak