Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Sløve signaler
Gå ned Sider: 1 [2]
Sløve signaler
Af jaer. 11/05-22, 20:52.
Citat fra: Andrew_J Dato 11/05-22, 19:36
Citat fra: flpo@me.com Dato 11/05-22, 17:55Udkørsel fra hhv. spor 2 og spor 1

Givr bare ikke mening at de står lige ved siden af hinanden. normalt står U signaler mellem sporene. som i f.eks Tornby på Hirtshalsbanen.

Der er mange forhold, som spiller ind. Udgangspunktet er altid en opstilling til højre for sporet i kørselsretningen, men som nævnt kan mange andre faktorer spille ind. På stationer med sikringsanlæg type DSB1954Ry, er normalen en opstilling af U-signalerne ved siden af hinanden. Og her kunne jeg godt forestille mig, at det er udførelsesmæssige forhold, der har spillet ind.

Andre steder kan det være synlighedsforhold ( som er et vigtigt argument), der betyder, at de ikke står efter de normale opstillingsregler.

/ Jan

Sløve signaler
Af thomastog. 12/05-22, 07:47.
Citat fra: Andrew_J Dato 11/05-22, 19:36
Citat fra: flpo@me.com Dato 11/05-22, 17:55Udkørsel fra hhv. spor 2 og spor 1

Givr bare ikke mening at de står lige ved siden af hinanden. normalt står U signaler mellem sporene. som i f.eks Tornby på Hirtshalsbanen.
De er opstillet som et "signalbilled". Det er beskrevet i SR §6.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
-
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Gå op Sider: 1 [2]
DSB MO 1861

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak