Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Timeplan
Gå ned Sider: 1 [2]
Timeplan
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 24/03-24, 07:42.
Tak for jeres svar
Jeg hører dog kun, det er meningen, det for ventes.

Jeg forventer større brug og glæde, hvis de igang satte ting kommer i mål på samme tid.
Tænker især Glostrup som regional station, letbane start plus 7 år.

Spændt på det seminar folketinget har i april om offentlig transport

Timeplan
Af LarsJels. 1/04-24, 22:30.
Hvis der er tale om et nyt togsystem Esbjerg-Odense på 1 time, kan det nøjes med at stoppe i Bramming (for forbindelse til/fra Ribe-Tønder) og Kolding. Vejen, Lunderskov, Middelfart kan betjenes af de nuværende togsystemer. Om der et tilstrækkeligt kundegrundlag kan en markedsundersøgelse måske afklare, men Esbjerg-Kbh. på 2 timer vil i hvert tilfælde kunne erstatte indenrigsflyvning, som flere gange har været forsøgt genindført, så nogen må jo have følt, at der var et behov. Der kunne sikkert være basis for 2 morgenafgange og 2-3 eftermiddagsafgange hver vej?

Alt andet lige må det også være nemmere at bringe Esbjerg-Odense ned på 1 time, end Odense-Kbh., da strækningen er noget kortere, kun ca. 150 km. Vil 200 km/t kræve, at de to sidste overskæringer i Holsted og Gørding ombygges til niveaufri-krydsning som mellem Hobro og Aalborg?

MVH; Lars

Timeplan
Af mpp. 2/04-24, 14:20.
Odense–København kommer vist også ned på en time når de nuværende arbejder bliver afsluttet og togene kan køre 200 km/t. Det kan så godt ske, at det bliver et lidt presset stop i Odense, hvis man skal køre videre til Esbjerg og være der 2 timer efter afgang fra København og kun kan køre 200 km/t. Med 250 km/t skulle man indhente de sidste minutter, men så skal man nok have en plan for hvor materiellet ellers skal køre.

Timeplan
Af Nikolai_B. 6/04-24, 12:29.
Citat fra: vestjyden Dato 22/03-24, 21:49og så tidsbesparelse på 6 min over Vestfyn.

Det ser ud til, at der i dag ifølge TIB-S https://www.bane.dk/da/Jernbanevirksomhed/Sikkerhed/Trafikale-regler/SR/TIB_S/-/media/B0A310E806AE4554AAA0C66D9E0427F3.ashx er godt 16 km strækning vest for Odense (gennem Holmstrup og Tommerup), i vestgående retning, hvor den nuværende hastighed "kun" er maks 160 km/t for kørsel i højre spor (og lavere for venstre spor). Der må den nye, og 4 km kortere, højhastigheds-bane over Vestfyn give en tidsmæssig fordel (6 minutter?), når den står færdig, om godt 5 år i år 2029 ifølge https://www.vejdirektoratet.dk/vestfynbanen .

Gå op Sider: 1 [2]
DSB MH 346
Sukkerkogeriet Odense
Sukkerkogeriet Odense

Sukkerkogeriet Odense åbnede i december 1873 som en af de første sukkerfabrikker i Danmark. Sydfynske Jernbaneselskab forestod i starten driften på fabrikken indtil man selv begyndte at indkøbe brugte lokomotiver. Her er historien om Odense Sukkerfabrik.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak