Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Timeplan
Gå ned Sider:[1] 2
Timeplan
Af emc. 22/03-24, 14:23.
Hvor langt er vi fra at Kbh -Odense kan klares på en time? Hvilke projekter mangler? Det hurtigste i dag er 1:10, ovenikøbet m stop i Ringsted. Jeg tog EC til Hamburg den anden dag, hvor vi holdt på Fyn fordi vi var 5 min foran køreplanen. Så hvis vi i dag kan det og sløjfer Ringsted er vi vel få min fra 1 time?

Timeplan
Af 1993matias, Kh. 22/03-24, 15:35.
Det kan man nok godt, men spørgsmålet er så bare, hvor stor en køretidsreserve der er til overs for at indhente forsinkelser

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

Timeplan
Af Thomas Larsen. 22/03-24, 16:08.
Der mangler hastighedsopgraderingen af Ringsted-Odense

Timeplan
Af anders_vejby. 22/03-24, 16:16.
Seneste redigering: 22/03-24, 16:21 af anders_vejby
Citat fra: emc Dato 22/03-24, 14:23Hvor langt er vi fra at Kbh -Odense kan klares på en time? Hvilke projekter mangler? Det hurtigste i dag er 1:10, ovenikøbet m stop i Ringsted. Jeg tog EC til Hamburg den anden dag, hvor vi holdt på Fyn fordi vi var 5 min foran køreplanen. Så hvis vi i dag kan det og sløjfer Ringsted er vi vel få min fra 1 time?

Banedanmark skriver at de fleste hastighedsopgraderinger på Sjælland og Fyn nu er afsluttet (arbejderne blev gennemført sidste år), men der mangler Ringsted-Slagelse. Man venter også stadigvæk på Sund og Bælt for at de gennemfører deres opgraderinger på selve broen/ i tunnelen. I det hele taget skal der ventes indtil signalprogrammet er afsluttet for at udnytte opgraderingerne, hedder det fra Banedanmark. Så der går muligvis op til 5-6 år endnu indtil vi ser de første forbindelser ned på en time i regulær køreplan.

Den, som ikke forstår spøg, forstår ikke dansk. - Georg Brandes

Timeplan
Af Jimbow. 22/03-24, 16:30.
Der mangler også projektet med en hastighedsopgradering gennem Ringsted inkl. en niveaufri udfletning øst for byen.

Timeplan
Af vestjyden. 22/03-24, 16:39.
Kommer den ny kommende bane over Vestfyn til at bringe Odense-Esbjerg ned på en time med tiden?

Mvh Vestjyden

Timeplan
Af mpp. 22/03-24, 21:29.
Citat fra: vestjyden Dato 22/03-24, 16:39Kommer den ny kommende bane over Vestfyn til at bringe Odense-Esbjerg ned på en time med tiden?

Ja, det er nævnt et sted at man med den bane vil kunne køre Odense-Esbjerg på en time som forudsat i Timeplanen. Det kræver selvfølgeligt at der indkøbes passende tog og at man laver en køreplan, der understøtter det.

Timeplan
Af vestjyden. 22/03-24, 21:49.
Seneste redigering: 22/03-24, 21:56 af vestjyden
Citat fra: mpp Dato 22/03-24, 21:29
Citat fra: vestjyden Dato 22/03-24, 16:39Kommer den ny kommende bane over Vestfyn til at bringe Odense-Esbjerg ned på en time med tiden?

Ja, det er nævnt et sted at man med den bane vil kunne køre Odense-Esbjerg på en time som forudsat i Timeplanen. Det kræver selvfølgeligt at der indkøbes passende tog og at man laver en køreplan, der understøtter det.

Tak for svar,

Ja, det er et kvarter der skal hentes. Ca. 1 time 20 min idag og så tidsbesparelse på 6 min over Vestfyn.

Mvh Vestjyden

Timeplan
Af mpp. 23/03-24, 09:47.
Citat fra: vestjyden Dato 22/03-24, 21:49
Citat fra: mpp Dato 22/03-24, 21:29
Citat fra: vestjyden Dato 22/03-24, 16:39Kommer den ny kommende bane over Vestfyn til at bringe Odense-Esbjerg ned på en time med tiden?

Ja, det er nævnt et sted at man med den bane vil kunne køre Odense-Esbjerg på en time som forudsat i Timeplanen. Det kræver selvfølgeligt at der indkøbes passende tog og at man laver en køreplan, der understøtter det.

Tak for svar,

Ja, det er et kvarter der skal hentes. Ca. 1 time 20 min idag og så tidsbesparelse på 6 min over Vestfyn.

Timeplanen forudsætter, at man kun stopper i Kolding. Der er i dag 4 stop udover Kolding og tager de hver 3 minutter er du der næsten. Kører man derudover 200 km/t Kolding-Esbjerg skulle den være hjemme.

Timeplan
Af vestjyden. 23/03-24, 10:42.
Citat fra: mpp Dato 23/03-24, 09:47
Citat fra: vestjyden Dato 22/03-24, 21:49
Citat fra: mpp Dato 22/03-24, 21:29
Citat fra: vestjyden Dato 22/03-24, 16:39Kommer den ny kommende bane over Vestfyn til at bringe Odense-Esbjerg ned på en time med tiden?

Ja, det er nævnt et sted at man med den bane vil kunne køre Odense-Esbjerg på en time som forudsat i Timeplanen. Det kræver selvfølgeligt at der indkøbes passende tog og at man laver en køreplan, der understøtter det.

Tak for svar,

Ja, det er et kvarter der skal hentes. Ca. 1 time 20 min idag og så tidsbesparelse på 6 min over Vestfyn.

Timeplanen forudsætter, at man kun stopper i Kolding. Der er i dag 4 stop udover Kolding og tager de hver 3 minutter er du der næsten. Kører man derudover 200 km/t Kolding-Esbjerg skulle den være hjemme.

Men det er bare rimelige store byer og nogle med videre forbindelser bare at suse igennem...

Mvh Vestjyden

Timeplan
Af emc. 23/03-24, 20:26.
Citat fra: anders_vejby Dato 22/03-24, 16:16I det hele taget skal der ventes indtil signalprogrammet er afsluttet for at udnytte opgraderingerne, hedder det fra Banedanmark.


Hvad kan afstanden (tid eller afstand) på fjernbane m 200 km/t være mellem to tog før og efter signalprogrammet er implementeret?

Timeplan
Af mpp. 23/03-24, 22:14.
Citat fra: vestjyden Dato 23/03-24, 10:42
Citat fra: mpp Dato 23/03-24, 09:47
Citat fra: vestjyden Dato 22/03-24, 21:49
Citat fra: mpp Dato 22/03-24, 21:29
Citat fra: vestjyden Dato 22/03-24, 16:39Kommer den ny kommende bane over Vestfyn til at bringe Odense-Esbjerg ned på en time med tiden?

Ja, det er nævnt et sted at man med den bane vil kunne køre Odense-Esbjerg på en time som forudsat i Timeplanen. Det kræver selvfølgeligt at der indkøbes passende tog og at man laver en køreplan, der understøtter det.

Tak for svar,

Ja, det er et kvarter der skal hentes. Ca. 1 time 20 min idag og så tidsbesparelse på 6 min over Vestfyn.

Timeplanen forudsætter, at man kun stopper i Kolding. Der er i dag 4 stop udover Kolding og tager de hver 3 minutter er du der næsten. Kører man derudover 200 km/t Kolding-Esbjerg skulle den være hjemme.

Men det er bare rimelige store byer og nogle med videre forbindelser bare at suse igennem...

Meningen er at timemodellens tog skal være i tillæg til de nuværende tog. Når man så tænker på, at der tit blot er en enkelt ER, der fortsætter fra Odense til Esbjerg kan man måske godt tænke, at det kommercielle grundlag for en timeforbindelse til Esbjerg måske ikke helt er der lige nu. Det må tiden vise og det kunne da være fedt hvis nye lyntog til Esbjerg kunne vise hvad timemodellen kan ift. at tiltrække passagerer til toget.

Timeplan
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 23/03-24, 23:18.
Citat fra: mpp Dato 23/03-24, 22:14
Citat fra: vestjyden Dato 23/03-24, 10:42
Citat fra: mpp Dato 23/03-24, 09:47
Citat fra: vestjyden Dato 22/03-24, 21:49
Citat fra: mpp Dato 22/03-24, 21:29
Citat fra: vestjyden Dato 22/03-24, 16:39Kommer den ny kommende bane over Vestfyn til at bringe Odense-Esbjerg ned på en time med tiden?

Ja, det er nævnt et sted at man med den bane vil kunne køre Odense-Esbjerg på en time som forudsat i Timeplanen. Det kræver selvfølgeligt at der indkøbes passende tog og at man laver en køreplan, der understøtter det.

Tak for svar,

Ja, det er et kvarter der skal hentes. Ca. 1 time 20 min idag og så tidsbesparelse på 6 min over Vestfyn.

Timeplanen forudsætter, at man kun stopper i Kolding. Der er i dag 4 stop udover Kolding og tager de hver 3 minutter er du der næsten. Kører man derudover 200 km/t Kolding-Esbjerg skulle den være hjemme.

Men det er bare rimelige store byer og nogle med videre forbindelser bare at suse igennem...

Meningen er at timemodellens tog skal være i tillæg til de nuværende tog. Når man så tænker på, at der tit blot er en enkelt ER, der fortsætter fra Odense til Esbjerg kan man måske godt tænke, at det kommercielle grundlag for en timeforbindelse til Esbjerg måske ikke helt er der lige nu. Det må tiden vise og det kunne da være fedt hvis nye lyntog til Esbjerg kunne vise hvad timemodellen kan ift. at tiltrække passagerer til toget.
hvilke forbindelser kunne køres i rent kommerciel drift. Bort set fra S tog og København- århus

Timeplan
Af Niels Bak. 23/03-24, 23:27.
Citat fra: hummel_62 Dato 23/03-24, 23:18
Citat fra: mpp Dato 23/03-24, 22:14
Citat fra: vestjyden Dato 23/03-24, 10:42
Citat fra: mpp Dato 23/03-24, 09:47
Citat fra: vestjyden Dato 22/03-24, 21:49
Citat fra: mpp Dato 22/03-24, 21:29
Citat fra: vestjyden Dato 22/03-24, 16:39Kommer den ny kommende bane over Vestfyn til at bringe Odense-Esbjerg ned på en time med tiden?

Ja, det er nævnt et sted at man med den bane vil kunne køre Odense-Esbjerg på en time som forudsat i Timeplanen. Det kræver selvfølgeligt at der indkøbes passende tog og at man laver en køreplan, der understøtter det.

Tak for svar,

Ja, det er et kvarter der skal hentes. Ca. 1 time 20 min idag og så tidsbesparelse på 6 min over Vestfyn.

Timeplanen forudsætter, at man kun stopper i Kolding. Der er i dag 4 stop udover Kolding og tager de hver 3 minutter er du der næsten. Kører man derudover 200 km/t Kolding-Esbjerg skulle den være hjemme.

Men det er bare rimelige store byer og nogle med videre forbindelser bare at suse igennem...

Meningen er at timemodellens tog skal være i tillæg til de nuværende tog. Når man så tænker på, at der tit blot er en enkelt ER, der fortsætter fra Odense til Esbjerg kan man måske godt tænke, at det kommercielle grundlag for en timeforbindelse til Esbjerg måske ikke helt er der lige nu. Det må tiden vise og det kunne da være fedt hvis nye lyntog til Esbjerg kunne vise hvad timemodellen kan ift. at tiltrække passagerer til toget.
hvilke forbindelser kunne køres i rent kommerciel drift. Bort set fra S tog og København- århus
Kbh-Hamborg skal køre på kommerciel drift når Femern åbner.

Timeplan
Af mpp. 24/03-24, 00:17.
Citat fra: hummel_62 Dato 23/03-24, 23:18
Citat fra: mpp Dato 23/03-24, 22:14
Citat fra: vestjyden Dato 23/03-24, 10:42
Citat fra: mpp Dato 23/03-24, 09:47
Citat fra: vestjyden Dato 22/03-24, 21:49
Citat fra: mpp Dato 22/03-24, 21:29
Citat fra: vestjyden Dato 22/03-24, 16:39Kommer den ny kommende bane over Vestfyn til at bringe Odense-Esbjerg ned på en time med tiden?

Ja, det er nævnt et sted at man med den bane vil kunne køre Odense-Esbjerg på en time som forudsat i Timeplanen. Det kræver selvfølgeligt at der indkøbes passende tog og at man laver en køreplan, der understøtter det.

Tak for svar,

Ja, det er et kvarter der skal hentes. Ca. 1 time 20 min idag og så tidsbesparelse på 6 min over Vestfyn.

Timeplanen forudsætter, at man kun stopper i Kolding. Der er i dag 4 stop udover Kolding og tager de hver 3 minutter er du der næsten. Kører man derudover 200 km/t Kolding-Esbjerg skulle den være hjemme.

Men det er bare rimelige store byer og nogle med videre forbindelser bare at suse igennem...

Meningen er at timemodellens tog skal være i tillæg til de nuværende tog. Når man så tænker på, at der tit blot er en enkelt ER, der fortsætter fra Odense til Esbjerg kan man måske godt tænke, at det kommercielle grundlag for en timeforbindelse til Esbjerg måske ikke helt er der lige nu. Det må tiden vise og det kunne da være fedt hvis nye lyntog til Esbjerg kunne vise hvad timemodellen kan ift. at tiltrække passagerer til toget.
hvilke forbindelser kunne køres i rent kommerciel drift. Bort set fra S tog og København- århus

Det har været fremme, at timeplanstogene skulle kunne køre kommercielt, eventuelt endda at de blev udbudt mod betaling og staten ligefrem tjente penge på koncessionen. Så er der selvfølgeligt spørgsmålet om det ville være en samlet pakke eller de 3 linjer ville være udbudt hver for sig (til Aalborg, til Aarhus med stop i Østjylland og til Esbjerg).

Når det så er sagt er der jo ikke uendeligt penge til at støtte togdriften og så er det vel forventeligt, at man prioriterer de tog man får størst nytte af. Der er i dag to tog i timen mellem Kolding og Esbjerg og så er spørgsmålet om der skal være et tredje også eller pengene er bedre brugt andetsteds.

Gå op Sider:[1] 2
Indsend billeder
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype

Den 15. maj 1943 skrev Maskinchefen ved DSB - Civilingeniør Hedegaard Christensen - denne artikel om statsbanernes nye motorvogn litra MK til bladet Ingeniøren. Det første togsæt af litra Mk-FK blev leveret fra Frichs og Scandia samme år.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak