Det er muligt, at emnet tidligere har været drøftet - jeg har blot ikke umiddelbart kunnet finde noget derom:
På strækningen Lunderskov-Esbjerg er der ingen fremskudte signaler. Der er nogle ganske få AM-signaler (2 i hver retning).
Når der ingen fremskude signaler er, går jeg ud fra, at forudgående hovedsignal forsignalerer næste hovedsignal? Det giver nogle lidt lange blokke, synes jeg. Fra Lunderskov til Vejen er der f.eks. 10 kilometer uden signaler. Men nogen har vel på et tidspunkt sat sig ned og regnet på, om der skulle indlægges nogle AM-signaler - og det skulle der så ikke. Eller er det den kroniske mangel på AM-signal-stumper, der har spillet ind?
Er fremskudte signaler generelt overflødige på ATC-strækninger?
Er nogen stødt på en artikel om de nuværende signaler Lunderskov-Esbjerg? Jeg synes ikke at kunne finde noget i DJK's blad Jernbanen eller andre steder.
Og så en lille griner til at gå i seng på: Jeg var i dag i området omkring Bramming og var ude at kigge på signaler (de forsvinder jo snart). Jeg havde ikke forberedt mig synderligt, og undrede mig derfor over, at jeg ikke stødte ind i nogle fremskudte signaler (ud over det mod Ribe)
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen