Nu er der kommet en ny gæste lokomotiv til Niebüll, nemlig HectorRail 861.001
også kaldet "Thor" ... den skal hjælpe med at køre for RDC AutoZug fra Niebüll til Westerland.
Grunden er manglende køreklar lokomotiver hos RDC, da nogen af denm er til service / værksted.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.HectorRail 861.001 "Thor", Niebüll d. 14. april 2024
Thor er en tidl. RDC DE 2700-11 / tidl. NSB Di 6.671 ( SFT fabriksnr. 30015, år 1996 )
Her ses RDC lokomotiv "Carmela" som tog kursen mod Husum - nok på vej til værksted.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.RDC DE 2700-02 "Carmela" Niebüll d. 14. april 2024
Carmela er en tidl. NSB Di 6.662 ( SFT fabriksnr. 30006, år 1996
Bonus
Til min overraskelse, så jeg en tidl. regionalbahn personvogn, som jeg kunne huske for
par år siden.
Hvor de kørte på strækningen Flensburg - Hamburg, inden de blev afløst af de DB's Twinndexx- togsæt.
En af de gamle SH- Express personvogne
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. BTEX Bimz 51 80 22-94 206-5, Niebüll d. 14. april 2024
BTEX = Bahn Touristik Express, selskab som også er under RDC s vinger.