Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Sløve signaler
Gå ned Sider: 1 [2]
Sløve signaler
Af jaer. 11/05-22, 20:52.
Citat fra: Andrew_J Dato 11/05-22, 19:36
Citat fra: flpo@me.com Dato 11/05-22, 17:55Udkørsel fra hhv. spor 2 og spor 1

Givr bare ikke mening at de står lige ved siden af hinanden. normalt står U signaler mellem sporene. som i f.eks Tornby på Hirtshalsbanen.

Der er mange forhold, som spiller ind. Udgangspunktet er altid en opstilling til højre for sporet i kørselsretningen, men som nævnt kan mange andre faktorer spille ind. På stationer med sikringsanlæg type DSB1954Ry, er normalen en opstilling af U-signalerne ved siden af hinanden. Og her kunne jeg godt forestille mig, at det er udførelsesmæssige forhold, der har spillet ind.

Andre steder kan det være synlighedsforhold ( som er et vigtigt argument), der betyder, at de ikke står efter de normale opstillingsregler.

/ Jan

Sløve signaler
Af thomastog. 12/05-22, 07:47.
Citat fra: Andrew_J Dato 11/05-22, 19:36
Citat fra: flpo@me.com Dato 11/05-22, 17:55Udkørsel fra hhv. spor 2 og spor 1

Givr bare ikke mening at de står lige ved siden af hinanden. normalt står U signaler mellem sporene. som i f.eks Tornby på Hirtshalsbanen.
De er opstillet som et "signalbilled". Det er beskrevet i SR §6.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
-
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Gå op Sider: 1 [2]
DSB MY 1130
Hvad er det?
Hvad er det?

Her er en lille samling på 28 jernbanebilleder optaget gennem de seneste 30 år og spørgsmålet er nu, hvad de forestiller? Forhåbentlig kan nogle af Jernbanen.dk´s jernbanekyndige læsere identificere nogle af motiverne.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak