Citat fra: thomastog Dato 6/03-24, 14:42Citat fra: Togiudlandet Dato 6/03-24, 11:19Citat fra: thomastog Dato 6/03-24, 11:00Citat fra: Togiudlandet Dato 6/03-24, 08:46Citat fra: ivar Dato 6/03-24, 00:04Citat fra: Togiudlandet Dato 5/03-24, 20:16...
Nu er du pigefornærmet. Det har ikke en skid med din nytænkning at gøre, men alene med, at det ikke er praktisk muligt at disponere materiel to til tre måneder ud i fremtiden. Hvad forestiller du dig egentlig? Hvis jeg nu booker to måneder før jeg skal rejse, jeg vil helst køre forlæns, der går udu i disponeringen. Skal jeg belastes af SMSer, hvis jeg egentlig bare ønskede en stol at sidde på.
Ja selvfølgelig er jeg det - for ingen af jer orkede at læse, hvad jeg skrev - du blander endda SMS'er ind i det. Ingen har forklaret, hvorfor det er praktisk umuligt i et fremtidigt tog. Og det er der heller ingen grund til nu.
Men det er også feset ind, at det reelt ikke er noget problem for kunderne om de sidder med hovedet eller ryggen i køreretningen. Det kunne I jo bare have skrevet fra starten.
Spørgsmålet var, hvorfor man i dag ikke har en retningsangivelse, på hvilke pladser der "kører fremad". Det er det spørges til, og det der forsøges at få forklaret.
Du begynder at snakke om, at løse det med (endnu) ikke eksisterende tog—typer.
Hvilket jeg ikke lagde skjul på. Men point taken - jeg skulle have oprettet en ny tråd, beklager. Svaret er dog det samme - det er ikke noget reelt problem, at folk ikke kan vælge en plads, hvor man kører forlæns.
Nu er det dig, som ikke læser hvad jeg skriver Jeg kan af personlig erfaring, fortælle at der er en del mennesker, som bliver køresyge af, at køre baglæns. Det opleves nok ikke så ofte, fordi andre, uden den udfordring, gerne bytter plads.
Derudover er det vel også en udfordring(/problem) for den oprindelige spørger, som har brugt tid på at skrive til DSB og her i gruppen, om sin undren og behov.
Men vi kan vel blive enige om, at der ikke er en mulig løsning, hvor man på forhånd kan bestille en plads og være sikker på at "køre forlæns", med de nuværende tog(sæt) ?
Jo jeg læser, hvad du skriver og hvad den oprindelige spørger har skrevet, selvom det efterhånden er en lang tråd
. Det er jo for fanden derfor jeg prøver at tænke på en fremtidig løsning enten hos DSB eller en konkurrent, også fordi jeg godt er klar over, at intet kan lade sig gøre i den nuværende flåde hos DSB. Det skulle jeg så have oprettet en ny tråd om i stedet - enig.
Personligt vælger jeg jo selv bestemte pladser, så jeg vil da nødig bytte med andre - men til gengæld vil togrejsen også være total ødelagt, hvis der sidder en køresyg foran, for så vil jeg kun tænke på, hvornår bordet bliver overbrækket. Så også af den grund synes jeg da det er en fantastisk idé, hvis folk kan vælge forlæns/baglæns sæde engang i fremtiden.
Men så bliver jeg afbrudt af Krabsen, der skriver "Man kan også bruge meget krudt på at finde løsninger på problemer der egentlig ikke rigtig findes.." Det er derfor jeg bliver ved med at skrive, at det ikke er noget problem - Krabsen har jo talt.
Og ja, jeg blev tøsefornærmet, fordi det bestemt ikke er første gang, at Krabsen kommer med ret så ligegyldige troll-indlæg hos både mig og andre, der forsøger at tænke nyt om jernbanen. Jeg kan klare det, men de unge mennesker, der ikke har samme erfaring som de "gamle idioter", bliver jo skræmt væk af sådanne indlæg.
Og hvorfor Krabsen mener, at det er pisseligegyldigt at tænke en digital løsning ind i fremtidens materiel for folk, der bliver køresyge eller bare ønsker en fremadrettet/bagudrettet plads må han selv svare på. Jeg kan jo kun gætte på, at det er fordi han mener, at man jo bare kan bytte plads.