Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- 86 millioner til stationsløft på fjern- og regionalbanen samt S-banen
Hvad der før i vid ustrækning var en del af det løbende driftsbudget hos DSB, kræver nu individuelle bevillinger fra staten grundet de mange besparelser på DSB's tilskud det seneste årti. Eksempelvis kræver det nu en økonomisk bevilling at få ryddet op i efterladte cykler på stationerne...

Derfor er det ikke de helt vilde ting der er inkluderet i dagens udmøntning fra puljen til mere trygge og attraktive stationer, der blev afsat i forbindelse med Infrastrukturplan 2035.

Link til projektbeskrivelse: https://www.trm.dk/media/ac2nqpxa/stamblade-2024-projekter.pdf

Pressemeddelelse fra ministeriet: https://www.trm.dk/nyheder/2024/86-millioner-til-stationsloeft-paa-fjern-og-regionalbanen-samt-s-banen

Anders

Det burde vel heller ikke være operatørens ansvar at eje bygninger og stationer, specielt ikke, hvis operatøren snart skal til at konkurrere i offentlige udbud?

Bodelingen i 1990erne virker noget forhastet og tilragende ift. DSB...

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

Citat fra: 1993matias Dato  1/03-24, 09:13Det burde vel heller ikke være operatørens ansvar at eje bygninger og stationer, specielt ikke, hvis operatøren snart skal til at konkurrere i offentlige

Det har man så - efterhånden - fundet ud af at løse i landene rundt omkring os.
Vi havde nok haft en bedre jernbane, hvis der havde været truffet nogle fornuftige beslutninger, dengang boet skulle deles.

eller man kunne sige, aaahhh det var ikke smart vi flytter stationer til bane.dk fra DSB

Citat fra: Svend Dato  1/03-24, 09:22Det har man så - efterhånden - fundet ud af at løse i landene rundt omkring os.
Vi havde nok haft en bedre jernbane, hvis der havde været truffet nogle fornuftige beslutninger, dengang boet skulle deles.


Alle jernbanens problemer i dag kan, i grove træk, spores tilbage til manglende investeringer i infrastruktur. Der gør bodelingen ingen forskel. Det handler alt sammen om manglende politisk vilje.

Gå op Sider:[1]

Jernbanebøger

Amagerbanen på cykel

Amagerbanen på cykel. Pris 260 kr.

Læs mere

Danske privatbaner

Læs historien om:
Horsens - Tørring Banen

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak