Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Ombygning af afgangshallen på København H
DSB vil bygge hovedbanegården om, så der bliver mere luft i afgangshallen. Planen er at fjerne den ene række af butikspavillioner.

Jeg synes umiddelbart det ser rigtigt godt ud. Den nuværende hal er for overfyldt og mangler overblik.

Man kan dog godt lige nå en pølse mere i 7-eleven. Ombygningen er først planlagt til 2027.

Linket er til facebook.

Ombygning af afgangshallen på København H
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 7/02-24, 13:29.
Seneste redigering: 7/02-24, 13:36 af Per Holm
Flot og smart skal det nok blive men nytteværdien af det hele ser mere tvivlsom ud.

Der vil nok komme flere rejsende igennem men mon ikke disse vil forblive nede i M4 siddende på deres dertil indrettede?

Skifte til og fra bus 7A vil formindskes, bus 17 og 19 vil ikke få de store trafikstrømme og bus 8A vil ikke køre den vej. Skifte til og fra fjern-, nær- og letbanetog vil i stigende grad finde sted på Københavns Lufthavn, København Syd og København Vest (aka. Glostrup) og hvis Viktoriabanen anlægges vil den nok tage en del af trafikken mod Jyllinge, Hillerød og Helsingør allerede i Roskilde.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Ombygning af afgangshallen på København H
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 7/02-24, 14:37.
synes mest det er den uheldige placering af elevatorer, som burde ( hvis muligt være bygge ind i butiks området.)

godt med butikker, så kommer vi tilbage den gamle traver, overbyg banegraven foran.

men den har vi haft så...

Citat fra: Per Holm Dato  7/02-24, 13:29Flot og smart skal det nok blive men nytteværdien af det hele ser mere tvivlsom ud.

Der vil nok komme flere rejsende igennem men mon ikke disse vil forblive nede i M4 siddende på deres dertil indrettede?

Skifte til og fra bus 7A vil formindskes, bus 17 og 19 vil ikke få de store trafikstrømme og bus 8A vil ikke køre den vej. Skifte til og fra fjern-, nær- og letbanetog vil i stigende grad finde sted på Københavns Lufthavn, København Syd og København Vest (aka. Glostrup) og hvis Viktoriabanen anlægges vil den nok tage en del af trafikken mod Jyllinge, Hillerød og Helsingør allerede i Roskilde.
Så kan vil vel bare flytte hallen ud på frilandsmuseet med det samme?

Om du vil det eller ej så er og forbliver København H et kundepunkt med mange rejsende langt udover din levetid.

Jeg synes det er nogle lidt uambitiøse planer, når man ser hvad de har gjort andre steder. Fx i Malmö, hvor stationen er blevet et livligt og behageligt sted at være.

København H er gammel og beskidt, så jeg er glad for der trods alt sker et eller andet. Lidt ærgerlig over man ikke tær tænke lidt nyt ind, andet end at rykke butikker ud i det gamle billetsalg

Gå op Sider:[1]
DSB ME 627

Jernbanebøger

Kalvehavebanen på cykel

Kalvehavebanen på cykel. Pris 130 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak