Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- Tog i Bratislava
Tog i Bratislava
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 27/03-22, 14:36.
Der blev ikke kun kigget på sporvogne på min endagstur til Bratislava; Jeg tilbragte også en times tid på hovedbanegården. Det var mit første besøg i Slovakiet, så det var ganske sjovt at stille sig klar med kameraet, uden at ane, hvad der ville komme forbi.

RAILL: Rolling Stock Lease s. r. o.
RJ: RegioJet, a.s.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

Tog i Bratislava
Af D 826. 28/03-22, 07:19.
Hej Tommy

Fine foto fra Bratislava. Ellokomotiverne er godt nok blevet udskiftet siden mit besøg i Bratislava i februar 2005. Her er et par foto fra dengang.

ZSR 263 005-1+ÖBB 1116 104-9 i Bratislava februar 2005 (kh).

ZSR 263 005-1 og 240 xxx-x i Bratislava februar 2005 (kh).

Hilsner Keld

Tog i Bratislava
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 28/03-22, 10:07.
Citat fra: D 826 Dato 28/03-22, 07:19Fine foto fra Bratislava. Ellokomotiverne er godt nok blevet udskiftet siden mit besøg i Bratislava i februar 2005.
Jeg fik da også et par oldtimere i kassen.
ZSSK står for "Železničná Spoločnost' Slovensko, a.s." dvs. de slovakiske statsbaner.

Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

Tog i Bratislava
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 29/03-22, 16:23.
Hermed de sidste billeder fra min endagstur til Bratislava.

Et klart godkendt litra. :P

Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

Tog i Bratislava
Af Niels Munch. 29/03-22, 17:32.
Hej Tommy,

Tak for billeder, hvor du bevæger dig over i det kulinariske. ZSSK to-systemlokomotivet 362 (3000 V DC, 25 kV 50 Hz AC) er beslægtet med tyskernes to-systemlokomotiv DR 230/DB 180 (3000 V DC, 15 kV 16,7 Hz AC), som grundet sin tjekkiske herkomst gik under kælenavnet "Knödelpresse". Og skinnebustypen ZSSK 812 går under kælenavnet "Brotbüchse".

Det går vel meget godt til "Beer".

El-rangerlokomotivet ZSSK 210 har man tilsyneladende intet navn til ud over typenavnet "Škoda 51E".

Bedste hilsener

Niels

Gå op Sider:[1]
Hedehusene Skærvefabrik A/S
Hedehusene Skærvefabrik A/S

I 1892 stiftede ingeniør Peter Madsen "P. Madsens Skjærvefabrik og Grusgrav ved Hedehusene" og startede dermed gruseventyret i Hedehusene. Her er historien om virksomheden med fokus på både de smalsporede og de normalsporede baner samt de tilhørende lokomotiver.

Læs mere

Jernbanebøger

Sydfyenske Jernbaners Rullende Materiel

Sydfyenske Jernbaners Rullende Materiel. Pris 250 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak