Citat fra: RasmusD Dato 28/02-24, 10:13Citat fra: Svend Dato 28/02-24, 09:04...ud over at toglængden også indgår som værdi, når der beregnes bremseveje/ bremselængder ved kørsel med trykluftbremsede tog.
Arh, gør man nu også det? Længde indgår ikke udregning af bremseprocent, den værdi der udtrykker hvor godt toget bremser og dermed længden på togets bremsevej.
Indirekte, ved at der er et maksimum for toglængden, samt at det har en betydning for hvordan togets bremser kan bremses/løses, samt udbredelsestiden.
Udbredningstiden for et 700 m P-bremset tog er 30 sekunder, før der er maks C-tryk i hele toget (teknikbogen s. 70).
Citat fra: RasmusD Dato 28/02-24, 10:13Togets længde skal også fremgå af togets bremseseddel, men det er mere for kunne at vide hvornår man har bagenden fri af hastighedsnedsættelser.
Kan ikke se at du skriver andet end hvad Svend skrev, du formulerer det blot anderledes.
Toglængden har ikke kun relevans for hastighedsændringer på banen, den har også stor betydning for hvordan toget bremser.
Toglængden indgår ikke i
beregningen af bremse-%, det skriver hverken du eller Svend. Men den skal skrives på bremse-sedlen, og er en størrelse man skal kende for at vide hvordan toget bremser; det er ikke kun bremse-% der har betydning.