Citat fra: Per Holm Dato 16/01-24, 15:48Citat fra: KKLD Dato 15/01-24, 22:23Er der egentlig planer for om man ændrer på køreplanen for Linje F når M4 forlænges til København Syd?
Det kunne fx være et udvidet driftsvindue da metroen jo kører 24/7 og man så kunne understøtte nye rejsemønstre bedre?
Kan du komme i tanker om nogen der vil betale for det?
Når jeg er ankommet ved midnatstid til København Syd og har taget F hjem har der aldrig været mere end en håndfuld andre rejsende i toget og jeg kan ikke forestille mig særlig mange der fremover vil skifte fra M4 til F eller vice versa.
Jeg ved ikke hvad det koster. Jeg ved heller ikke hvad det koster at lade være.
Jeg kan konstatere at A-buslinjerne kører hvert 30. minut midt om natten alle hverdagsnætter, og 20 min i weekenderne. Jeg ved dog også, at et tog er dyrere end en bus at køre til lønning og vedligeholdelse. Men billigere i forhold til hastigheden med en bus.
Måske Linje F kunne have en overgangsperiode til at køre hvert 20. min og hvert 30. min. Den stopper jo brat op med køre fra 10. min drift. Eller måske få 3-6 ekstra afgange så der er tog 30-60 min senere.
Jeg tror det allerbedste er at lave et eksperiment med det så vi ikke skal gætte :-)
Var det ikke også hvad man gjorde med nattog på alle S-togslinjer? Stor succes.
Når der kommer førerløse S-tog på Linje F om 6 år er jeg helt sikker på at den kommer til at køre 24/7.