Godt nytår i Forum,I Sverige har Inlandsbanan (IBAB), som det
rapporteredes i det gamle forum, købt 5 LINT-41H togsæt (med 78 cm indstigningshøjde). Det drejer sig om brugte tog fra SYNTUS, senere KEOLIS, i Holland:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.ALSTOM CORADIA Lint-41H for hollandske SYNTUS (togsæt nr. 40, døbt 'Johan de Bondt' på InnoTrans 2002), Berlin september 2002 (nm).Togene er i deres grundform og efter det foreliggende godkendt til trafik i Sverige:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Inlandsbanan LINT-41H i nyt, udvendigt design (pressefoto: IBAB).IBAB har planlagt em omfattende, indvendig ombygning (ved Firma Seluch i Opole, Polen) af togene som beskrevet her:
https://inlandsbanan.se/y41 . Og her kniber det vist med godkendelse.
Lenstrafikselskabet Värmlandstrafik har svare problemer med driftsdueligheden af de ITINO-togsæt, der qua operatøren Vy Tåg trafikerer Fryksdalsbanan, og vil gerne leje 2 LINT-41H fra IBAB, jf.:
https://jarnvagar.nu/lint-i-trafik-fran-december/ .
Problemet er bare, at togene endnu ikke er godkendt i ombygget form, og at Region Värmland angiveligt ikke har økonomi til lejemålet.
Sagen ligner en hårknude, og det svirrer naturligvis med rygter. Véd evt. sverigeskyndige her på forum, hvad der er op og ned? Eller er det kun parternes jurister, som "er med"?
Nytårshilsener
Niels