Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.
K25
Af emc. 17/12-23, 16:31.
Hurra, så er k24 i gang.

Hvad ved I derude om k25 - sker der revolutioner her?

København Syd får vel Øresundsperroner - måske med 20 eller 30 min-drift?

K25
Af Niels Munch. 17/12-23, 16:50.
Citat fra: emc Dato 17/12-23, 16:31Hvad ved I derude om k25 - sker der revolutioner her?

"Skillema-dinke-dinke-du, skillema-dinke-du
Bar´ det altså snart var jul, kan ikke vente,
Bar´ det altså snart var jul, kan ikke vente...."

K25
Af andersj, Aalborg. 17/12-23, 16:58.
Elektrificering til Holbæk tages i brug og det bliver vist nok sådan at Kystbanen får to tog i timen Helsingør-Holbæk og to tog i timen Helsingør-Roskilde-Næstved.

Lille Syd afkortes så til Næstved-Køge-Østerport, så problemer på den enkeltsporede strækning ikke forplanter sig til Kystbanen. Jeg tænker også det gør det muligt at køre med mindre tog på Lille Syd, som eksempelvis IR4 fremfor dobbeltdækkervogne.

Det bliver muligt at køre op til 200 km/t mellem Aalborg og Hobro med ibrugtagelsen af ETCS, men køreplanerne ændres vist først tidligst til K26 eller når ombygningen af Aarhus H er færdig.

Anders

K25
Af Thomas Boberg Nielsen, Spor 44, Godsbanen, Aalborg. 17/12-23, 18:33.
Citat fra: andersj Dato 17/12-23, 16:58Det bliver muligt at køre op til 200 km/t mellem Aalborg og Hobro med ibrugtagelsen af ETCS, men køreplanerne ændres vist først tidligst til K26 eller når ombygningen af Aarhus H er færdig.


Og dertil kommer vel, at der ikke - blandt det materiel, der må forventes at betjene nævnte strækning - findes noget materiel, der kan køre 200 km/t?

Venlig hilsen

Thomas

K25
Af Time will tell. 17/12-23, 18:34.
Citat fra: emc Dato 17/12-23, 16:31København Syd får vel Øresundsperroner - måske med 20 eller 30 min-drift?


Der er ombygning af Københavns Lufthavn station stor del af året, så det bliver svært.

K25
Af Stennicke. 17/12-23, 18:42.
Citat fra: andersj Dato 17/12-23, 16:58Elektrificering til Holbæk tages i brug og det bliver vist nok sådan at Kystbanen får to tog i timen Helsingør-Holbæk og to tog i timen Helsingør-Roskilde-Næstved.


Lille Syd afkortes så til Næstved-Køge-Østerport, så problemer på den enkeltsporede strækning ikke forplanter sig til Kystbanen. Jeg tænker også det gør det muligt at køre med mindre tog på Lille Syd, som eksempelvis IR4 fremfor dobbeltdækkervogne.

Det bliver muligt at køre op til 200 km/t mellem Aalborg og Hobro med ibrugtagelsen af ETCS, men køreplanerne ændres vist først tidligst til K26 eller når ombygningen af Aarhus H er færdig.

Det lyder spændende  ;D
Super ide med at Lille Syd kun kører til Østerport.
Ved med Marie Stærke går stærkt ind for dobbeltspor mellem Køge og Nord. Hende hun har nævnt at der var afsat penge til undersøgelser.
Nogle der ved noget mere om det projekt?

K25
Af Thomas Larsen. 17/12-23, 19:17.
Det er et stort ønske i Køge Kommune, og i regionen.

Man vil jo gerne have 15 min drift mellem Køge og Roskilde

K25
Af emc. 17/12-23, 19:17.
En forundersøgelse af dobbeltspor i Køge er en del af infrastrukturplan 2035.

K25
Af anho. 17/12-23, 19:37.
Citat fra: Thomas Larsen Dato 17/12-23, 19:17Det er et stort ønske i Køge Kommune, og i regionen.

Man vil jo gerne have 15 min drift mellem Køge og Roskilde

Det vil alligevel være vildt hvis Hårlev-Roskilde får samme driftsfrekvens som Kystbanen.
(Spor af utilfredshed med Kystbanens tilstand kan forekomme.)

K25
Af larsht, København. 17/12-23, 22:37.
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 17/12-23, 18:33
Citat fra: andersj Dato 17/12-23, 16:58Det bliver muligt at køre op til 200 km/t mellem Aalborg og Hobro med ibrugtagelsen af ETCS, men køreplanerne ændres vist først tidligst til K26 eller når ombygningen af Aarhus H er færdig.


Og dertil kommer vel, at der ikke - blandt det materiel, der må forventes at betjene nævnte strækning - findes noget materiel, der kan køre 200 km/t?

Venlig hilsen

Thomas

Mon ikke det kan mærkes i og med der må køres 120km/t - jeg tænker dog at et IC3-tog stadig kan snige sig op på 180.........

Mvh
Lars

K25
Af larsht, København. 17/12-23, 22:39.
Citat fra: anho Dato 17/12-23, 19:37
Citat fra: Thomas Larsen Dato 17/12-23, 19:17Det er et stort ønske i Køge Kommune, og i regionen.

Man vil jo gerne have 15 min drift mellem Køge og Roskilde

Det vil alligevel være vildt hvis Hårlev-Roskilde får samme driftsfrekvens som Kystbanen.
(Spor af utilfredshed med Kystbanens tilstand kan forekomme.)
Du skal ikke kigge over på Nærumbanen i myldretiden så..........eller Gribskovbanen syd for Kagerup..........

Mvh
Lars

Gå op Sider:[1]

Jernbanebøger

Banernes Biler

Banernes Biler. Pris 310 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak