Citat fra: mgameing123 Dato 8/09-24, 16:28Citat fra: Worm Dato 8/09-24, 16:00Citat fra: mgameing123 Dato 8/09-24, 13:24Citat fra: Worm Dato 8/09-24, 12:44Citat fra: mgameing123 Dato 8/09-24, 12:36Citat fra: Worm Dato 2/09-24, 04:34Citat fra: anho Dato 1/09-24, 21:57De helt almindelig IC tog betjener Syd Sjælland fint. ICL standser kun i København fordi det er der hvor alle sammen vil hen.
Sjovt at der så er rejsende mellem mange stationer i syd- og Vestsjælland som har passager til og fra det fynske og jyske!
Og de allerede har helt almindelig Intercitytog til at betjene dem. Det er en win win situation. Os Jyder har hurtige tog til København uden stop efter Odense og en intercitytog det standser også andre steder på Sjælland og Fyn. Betjening på de stationer du nævner er fint med halvtimesdrift.
Så er der jo slet ikke grund til at ændre på forholdene.
Til din oplysning tager langt de fleste givet deres bil mellem hjem og arbejde såfremt de bor på syd- og vestsjælland og skal længere end til Odense og givet gør det modsatte sig gældende for de jyder som arbejder på syd- og Vestsjælland.
Men når du synes det ren ren win-win- så kan vi spare en masse penge.
Altså langt de fleste taget bilen fordi toget er bare alt for dyrt. Hvis man reducere prisen på billetter så kan jeg lov dig for at der vil komme flere kunder.
Hvis prisen skal reduceres og der kommer flere rejsende så skal der købes flere tog.
Hvem skal betale?
Det vil ikke være de rejsende?
Nej - det er langt fra prisen.
Men nogle gammeldags forestillinger om hvordan en køreplan skal se ud selv med nogle få hurtigere tog.
Det er ikke attraktivt for dem som i forvejen har bil.
Ydermere rejser mange allerede på diverse orange billetter.