Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Generelt

- "Dokumentarfilm??" (Sikkerheden kørt af sporet)
Jeg faldt lige over den her video på YouTube.

Er der noget i den? For kanalen virker lidt konspiratorisk, meget med World Economic Forum og 9/11.

https://www.youtube.com/watch?v=6EU0lzrwbrE&ab_channel=dkdox.tv


Åhh, Jesper Ravn har vi jo hørt om før...

Nu har jeg set videoen og de har jo fat i noget her der i min optik viser en forkert (for ikke at sige syg) attitude til reglerne omkring certifikater til litra og i det hele taget til lokomotivførerceetifikater. Og så også omkring funktionelle dødemandsknapper.
Men googler man dkdox.tv så dukker der meget "snavs" op, så.....bob bob.

Citat fra: Michael Deichmann Dato  6/11-23, 11:42Åhh, Jesper Ravn har vi jo hørt om før...

Og til dem hvor det ikke ringer en klokke, er der en tråd på det gamle forum.
https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?mode=thread&id=104539

Citat fra: Mads Dato  6/11-23, 15:16
Citat fra: Michael Deichmann Dato  6/11-23, 11:42Åhh, Jesper Ravn har vi jo hørt om før...

Og til dem hvor det ikke ringer en klokke, er der en tråd på det gamle forum.
https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?mode=thread&id=104539
Hold da kæft, der er eddermame knald på den tråd!


Citat fra: Theis Andersen Dato  6/11-23, 15:46
Citat fra: Mads Dato  6/11-23, 15:16
Citat fra: Michael Deichmann Dato  6/11-23, 11:42Åhh, Jesper Ravn har vi jo hørt om før...

Og til dem hvor det ikke ringer en klokke, er der en tråd på det gamle forum.
https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?mode=thread&id=104539
Hold da kæft, der er eddermame knald på den tråd!
Det er derfor vi er nogen der aldrig glemmer hr. Ravn. Dengang havde han åbenbart de samme problemer med orden i papirerne på sine folk som han nu revser Viking-Rail for. Og lur mig om det ikke er Jesper selv der har tippet dkDoc.tv :-)

Gad vide om den (tilsyneladende) uvidende journalist er ved at blive forført af den person, han interviewer. Det ser sådan ud for mig.

Området "sikkerhedscertifikater"og "sikkerhedsgodkendelser" er stort og omfattende og spørgsmålet er, om ikke journalisten havde gjort klogt i, at søge viden og assistance hos Trafikstyrelsen (eventuelt bare læst vejledninger og bekendtgørelser), inden han påbegyndte interviewet.

Ja, der er jo en del påstande her, som man må tage Jesper Ravns ord for – hvem der har hvilke tilladelser, dødemandsknapper, osv., men det lyder da som noget Trafikstyrelsen i det mindste burde undersøge.

Citat fra: bjergged Dato 19/12-23, 18:44Ja, der er jo en del påstande her, som man må tage Jesper Ravns ord for – hvem der har hvilke tilladelser, dødemandsknapper, osv., men det lyder da som noget Trafikstyrelsen i det mindste burde undersøge.

Der er vist ingen grund til at koge mere suppe på den sten.

Citat fra: Svend Dato 19/12-23, 20:43Der er vist ingen grund til at koge mere suppe på den sten.

Der er vist intet belæg for at konkludere at der er tale om en sten. Eller en høne, for den sags skyld.

Det burde være en smal sag for Trafikstyrelsen at undersøge om de nævnte personer har de rigtige tilladelser eller ej, og det er vel alt der skal til for at lægge en historie som denne død.

Citat fra: bjergged Dato 19/12-23, 21:20
Citat fra: Svend Dato 19/12-23, 20:43Der er vist ingen grund til at koge mere suppe på den sten.

Der er vist intet belæg for at konkludere at der er tale om en sten. Eller en høne, for den sags skyld.

Det burde være en smal sag for Trafikstyrelsen at undersøge om de nævnte personer har de rigtige tilladelser eller ej, og det er vel alt der skal til for at lægge en historie som denne død.

Indtil videre virker den ret død.
https://www.ft.dk/samling/20231/almdel/TRU/spm/93/svar/2009006/index.htm

Og hvis man er mere nysgerrig, kan man gå på opdagelse i svarene på TRUs spørgsmål.

Citat fra: Mads Dato 19/12-23, 22:08Indtil videre virker den ret død.
https://www.ft.dk/samling/20231/almdel/TRU/spm/93/svar/2009006/index.htm

Ja, det må siges at være ret definitivt:

CitatTrafikstyrelsen kan bekræfte, at henvendelserne om uregelmæssigheder i forhold til lokomotivførercertifikater er behandlet fyldestgørende.

CitatDet bemærkes, at Trafikstyrelsen endnu ikke har besvaret alle henvendelser fra RAVN Bane ApS henset til, at styrelsen har modtaget, og fortsat modtager, et større antal henvendelser fra virksomheden. Disse besvares løbende.

Ja, det kunne godt ligne at ham dokumentaristen skulle have brugt lidt mere tid på kildekritik.

Gå op Sider:[1]

Danske privatbaner

Læs historien om:
Kalvehavebanen

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak