Hvad slags "erfaringer" leder du efter?
August er højeste højsæson. De værste plattenslager prøver lykken at suge de sidste € ud af de dummeste touristers lommer og der er mere end rigeligt varmt (men det vidste du sikkert allerede). Fordi der er så varmt slipper du for de hårdkogte racercyklister i Petra & Inca, som er klassiske caféstops.
Trafikselskabet er
tib.orgBrug hellere deres rejseplanlægger for at finde rejser end SFMs køreplan. Til betaling bruger du bare dit betalingskort ligesom du bruger Rejsekortet i Dk. "Intermodal" kort er mest for folk der bor på øen.
SFM er "bare" operatør af letbanen og metroen.
Letbanen fungerer. Det er moderne CAF tram-trains, jeg ville kalde det 'sporvogn'. Ligesom metroen fungerer (CAF SFM). Metersporet giver smalle vognkasser. Regn ikke med at du kan få en siddeplads når der er markedsdag på en af byerne på strækningen.
Palma kommer du ikke udenom - du vil komme til at skifte ved Estacio Intermodal - Det må du lære at acceptere ;-)
En tur til Soller kan anbefales, evt bussen via Valdemossa hjem.
Sporvognen i Soller Havn har jeg aldrig været med - kun set det køre hvor touristbusserne stod i kø for at spytte folk i den. Jeg kan ikke tage det seriøst, imho en turistfælde, den er heller ikke en del af tib netværk.
kender du tibs
netværkskort?