Sagen rejser mange spændende spørgsmål - blandt andet hvad kilderne til historien om at DSB vil leje tyske vogne i 1-2 år, er.
Derudover:
1. Den foreslåede oprangering af et IC1-Tyskland bygger vel på at kapaciteten skal svare til mindst 3xMF? Dertil at der skal være 1. klasse, vogn med tjenestekupé og vogn med adgang for kørestolsbrugere. Men er der ellers kilder på den?
2. Mht Århus kunne man lege med tanken om at Århus-IC'erne var MF (så længe Flensborg-forbindelsen også fortsætter), mens Københavns-IC'erne var IC1.
3. Talgo eller IC1 til Århus forudsætter i alle tilfælde lokomotivskift indtil Fredericia-Århus(-Ålborg) er elektrificeret. (Nu er Talgo-stammernes levetid vel 30 år, og mon ikke det ligger inden for det mulige at længdebanen nord for Fredericia bliver elektrificeret inden 2054?
) Men det mere sandsynlige er nok at DSB fortsætter med MF eller afkorter løbene til Fredericia, indtil elektrificeringen er klar.