Citat fra: andersj Dato 17/12-23, 16:58Elektrificering til Holbæk tages i brug og det bliver vist nok sådan at Kystbanen får to tog i timen Helsingør-Holbæk og to tog i timen Helsingør-Roskilde-Næstved.
Lille Syd afkortes så til Næstved-Køge-Østerport, så problemer på den enkeltsporede strækning ikke forplanter sig til Kystbanen. Jeg tænker også det gør det muligt at køre med mindre tog på Lille Syd, som eksempelvis IR4 fremfor dobbeltdækkervogne.
Det bliver muligt at køre op til 200 km/t mellem Aalborg og Hobro med ibrugtagelsen af ETCS, men køreplanerne ændres vist først tidligst til K26 eller når ombygningen af Aarhus H er færdig.
Det lyder spændende
Super ide med at Lille Syd kun kører til Østerport.
Ved med Marie Stærke går stærkt ind for dobbeltspor mellem Køge og Nord. Hende hun har nævnt at der var afsat penge til undersøgelser.
Nogle der ved noget mere om det projekt?