Citat fra: Jens Hansen Dato 8/11-23, 07:14JydskeVestkysten bringer emnet op (igen);https://jv.dk/nordtyskland/glemt-spoegelsesstation-kan-blive-vakt-til-live-igen-og-maaske-ligefrem-ende-som-faelles-dansk-tysk-graensebanegaard-her-finder-du-denInspiration kan givet findes i dette arbejde tilbage fra 2015/2016;https://www.flensburg.de/PDF/Pr%C3%A4sentation_der_Gutachter.PDF?ObjSvrID=2306&ObjID=1323&ObjLa=1&Ext=PDF&WTR=1&_ts=1487154669https://www.flensburg.de/PDF/Bahngutachten.PDF?ObjSvrID=2306&ObjID=2894&ObjLa=1&Ext=PDF&WTR=1&_ts=1471596810JH[/quoHej! Det er et af de meget "livskraftige" fremtidsprojekter i jernbanesektoren, og jeg kan supplere med, at det for mig dukkede op allerede i 1973, da jeg som netop tiltrådt i Padborg deltog i et møde mellem DSB og BD Hamburg. Inden "man" (DSB) ville investere i det den gang nedslidte sikringsanlæg i Padborg, ville man sikre sig nøjere kendskab til, hvilke planer DB havde omkring afviklingen af især godstrafikken over "den tørre vestlige grænse" ved Padborg i lyset af den nye Maschen Rangerbanegård syd for Hamburg, som i sin fulde udstrækning blev ibrugtaget den 7.7.1977 (som planlagt). Nyt sikringsanlæg i Padborg blev ibrugtaget i oktober 1975. Ja, investeringer i jernbaneinfrastruktur er dyre og kræver langsigtede planer for, hvad man vil og ikke vil. Det gælder også mange andre dyre samfundsinvesteringer. Hvad der sker med nærværende projekt bliver spændende, men jeg når ikke at se resultatet. Bedste hilsenerOve af Erritsø, Do Padborg 1.1.1973 - 31.12.1989