Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- HH-Tunnel - Generel Diskussion
Gå ned Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 9
Citat fra: tgsen Dato  9/11-23, 01:47
Citat fra: TWB Dato  9/11-23, 01:20
Citat fra: 1993matias Dato  8/11-23, 22:31
Citat fra: TWB Dato  8/11-23, 18:58Hvordan vil du få dine godstog til og fra Helsingør?
Som jeg skrev i mit indlæg, hvis du læste efter :) En ringbane rundt om københavn cirka Hedehusene-Ølstykke-Hillerød-Helsingør, herefter tunnel til Helsingborg. Tunnellen kan med fordel starte allerede omkring Snekkersten.
Tror du seriøst at en langt overvejende godstogsbane som kun gavner transittrafikken mellem Norge/Sverige og lande syd for Danmark kan laves uden der lyder et ramaskrig ?
Man laver en mediekampagne:
Buslinje 600S afløses af en rigtig miljøvenlig elektrisk bane!
CitatHvem skal betale?
Måske EU en del af det?
CitatSå meget får man ikke pr. kørt kilometer med godstog så en sådan strækning de første mange år kan financiere sig selv.
Til gengæld er den til nytte for Nordsjællændere der skal til og fra det øvrige Sjælland, og Fyn og Jylland. De kan undgå at køre helt ind til København for at skifte der.
Fantasien hos dig fejler ikke noget.

Der er næppe mange fra Nordsjælland som skal til og fra det vestlige Danmark så disse rejsende kommer alligevel til at skulle skifte en eller flere gange.
Men de påtænkte "højhastighedstog" på tværs af landet er der ikke planlagt stop mellem København og Odense.

Det er nok rigtigt nok at det vil vaere svaert at overbevise folk i ring6 (jeg mener den skal ligge i ring6, ikke ring5, og foelge den bane der allerede eksisterer i en del af den korridor) om hvorfor man skal have en primaert gods linje. det aendrer ikke paa det er en god ide

HH-Tunnel - Generel Diskussion
Af dysharmonica. 9/11-23, 13:22.
Seneste redigering: 9/11-23, 13:24 af dysharmonica
Citat fra: TWB Dato  9/11-23, 01:20
Citat fra: 1993matias Dato  8/11-23, 22:31
Citat fra: TWB Dato  8/11-23, 18:58Hvordan vil du få dine godstog til og fra Helsingør?
Som jeg skrev i mit indlæg, hvis du læste efter :) En ringbane rundt om københavn cirka Hedehusene-Ølstykke-Hillerød-Helsingør, herefter tunnel til Helsingborg. Tunnellen kan med fordel starte allerede omkring Snekkersten.
Tror du seriøst at en langt overvejende godstogsbane som kun gavner transittrafikken mellem Norge/Sverige og lande syd for Danmark kan laves uden der lyder et ramaskrig ?

Hvem skal betale?

Så meget får man ikke pr. kørt kilometer med godstog så en sådan strækning de første mange år kan financiere sig selv.

Åh ikke det her nonsens igen.

Hver gang dette bliver bragt op, lader nogle mennesker på dette forum som om, at en linje udgør intet mindre end tysk besættelse.**

Danmark har et kæmpe overskud i vente, hvis og når det yderligere muliggør strømme af industrivarer fra Sverige til Europa. Sverige beder Danmark om at foreslå en vej.

Dette besvarer dit andet spørgsmål - hvem ville betale? Industrikunderne. Mange har næsten ingen anden mulighed for pålideligt og effektivt at få deres varer til det europæiske marked. Godstransport dækker allerede en stor del af brugsafgifterne på vores jernbaner. Kunderne oppe i Sverige beder os (Danmark) om at give dem mulighed for at betale os flere penge.

Endelig - en "fingerspids"-korridor som denne ville være en stor fordel for lokal offentlig transport. Dette er en tæt korridor med flere mellemstore byer, der i øjeblikket er nødt til at tage en omvej for at forbinde til andre mellemstore byer, en "Fingerspids" ring ville sandsynligvis være en populær rute - men selvfølgelig - jeg ved det ikke - jeg har ikke adgang til modellerne.

Alle os, der foreslår "Fingerspids"-korridoren og den tilhørende HH-forbindelse, forstår, at der er lokal modstand, og generelt har denne idé ikke trækkraft. Som sagt andetsteds - det gør det ikke mindre af et godt forslag at evaluere ordentligt (jeg har aldrig set en rapport om dette forslag - troede, at der altid er en chance for, at jeg gik glip af det).

** Psst - Femern forbindelsen bygges primært til svenske varer. Og vil primært blive finansieret af brugsafgifterne fra godstog, der transporterer svenske produkter til Europa.

Citat fra: stassc Dato  9/11-23, 11:46Det er nok rigtigt nok at det vil vaere svaert at overbevise folk i ring6 (jeg mener den skal ligge i ring6, ikke ring5, og foelge den bane der allerede eksisterer i en del af den korridor) om hvorfor man skal have en primaert gods linje. det aendrer ikke paa det er en god ide
Ups!
Jeg mente faktisk Ring 6. Altså en købstadsring. Men jeg er bekymret for at området mellem Trekroner og Roskilde er ved at blive bebygget.

HH-Tunnel - Generel Diskussion
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 9/11-23, 14:09.
De mange millioner ton gods vil komme uanset hvad. Det eneste vi kan (og skal) bestemme er om de skal gå på bane eller vej.

Er de fleste herinde ikke enige om at miljøpåvirkningen er værst når godset køres på vejene?

Strkn. 10 Kystbanen er pt. hårdest udnyttet mellem Helsingør og Snekkersten (Sq) hvor DSB og Lokaltog deles om pladsen. Mellem Snekkersten og sønderud skulle der være bedre plads til et godstog (eller to) i timen og ellers kan der blive det. Ekstra spor mellem Helsingør og Snekkersten burde klare trængslerne i nord.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: TWB Dato  9/11-23, 06:13
Citat fra: tgsen Dato  9/11-23, 01:47
Citat fra: TWB Dato  9/11-23, 01:20
Citat fra: 1993matias Dato  8/11-23, 22:31
Citat fra: TWB Dato  8/11-23, 18:58Hvordan vil du få dine godstog til og fra Helsingør?
Som jeg skrev i mit indlæg, hvis du læste efter :) En ringbane rundt om københavn cirka Hedehusene-Ølstykke-Hillerød-Helsingør, herefter tunnel til Helsingborg. Tunnellen kan med fordel starte allerede omkring Snekkersten.
Tror du seriøst at en langt overvejende godstogsbane som kun gavner transittrafikken mellem Norge/Sverige og lande syd for Danmark kan laves uden der lyder et ramaskrig ?
Man laver en mediekampagne:
Buslinje 600S afløses af en rigtig miljøvenlig elektrisk bane!
CitatHvem skal betale?
Måske EU en del af det?
CitatSå meget får man ikke pr. kørt kilometer med godstog så en sådan strækning de første mange år kan financiere sig selv.
Til gengæld er den til nytte for Nordsjællændere der skal til og fra det øvrige Sjælland, og Fyn og Jylland. De kan undgå at køre helt ind til København for at skifte der.
Fantasien hos dig fejler ikke noget.

Der er næppe mange fra Nordsjælland som skal til og fra det vestlige Danmark så disse rejsende kommer alligevel til at skulle skifte en eller flere gange.
Men de påtænkte "højhastighedstog" på tværs af landet er der ikke planlagt stop mellem København og Odense.

Her er en sammensværgelsesteori der skal forklare DSB folks prioriteter:

Før 1864 var 1/3 af befolkningen København tysktalende, især blandt håndværkere, de som siden DSB folk blev rekrutteret fra.

Derfor betragter DSB deres virkeområde som den danske helstat før 1864, dvs. kongeriget, Slesvig og Holstein. Det er derfor vigtigt at gennemføre tog til Hamborg.

Tilsvarende på arbejdsmarkedsforhandlinger: "den danske model" betyder at det tyske hof forhandler arbejdsvilkår med de tyske håndværkere og die dumme Dänen (Folketinget etc) skal bare passe sig selv.

Og Sverige er udlandet. De skal ikke forstyrre forholdene omkring København.



Citat fra: Per Holm Dato  9/11-23, 14:09De mange millioner ton gods vil komme uanset hvad. Det eneste vi kan (og skal) bestemme er om de skal gå på bane eller vej.

Er de fleste herinde ikke enige om at miljøpåvirkningen er værst når godset køres på vejene?

Strkn. 10 Kystbanen er pt. hårdest udnyttet mellem Helsingør og Snekkersten (Sq) hvor DSB og Lokaltog deles om pladsen. Mellem Snekkersten og sønderud skulle der være bedre plads til et godstog (eller to) i timen og ellers kan der blive det. Ekstra spor mellem Helsingør og Snekkersten burde klare trængslerne i nord.
Hvordan vil du så få plads til godstogene gennem København? Der er end ikke plads til alle passagertog, for ikke at tale om eventuelle godstog i fremtiden!

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

HH-Tunnel - Generel Diskussion
Af andersj, Aalborg. 9/11-23, 15:37.
Citat fra: Per Holm Dato  9/11-23, 14:09De mange millioner ton gods vil komme uanset hvad. Det eneste vi kan (og skal) bestemme er om de skal gå på bane eller vej.

Er de fleste herinde ikke enige om at miljøpåvirkningen er værst når godset køres på vejene?

Strkn. 10 Kystbanen er pt. hårdest udnyttet mellem Helsingør og Snekkersten (Sq) hvor DSB og Lokaltog deles om pladsen. Mellem Snekkersten og sønderud skulle der være bedre plads til et godstog (eller to) i timen og ellers kan der blive det. Ekstra spor mellem Helsingør og Snekkersten burde klare trængslerne i nord.

Udnyttelsesgraden af kapaciteten afhænger ikke nødvendigvis af antallet af tog, men i langt højere grad af forskellen i gennemsnitshastighed på de enkelte tog. Mellem Helsingør og Snekkersten kører alle tog med samme gennemsnitshastighed, men mellem Nivå og Hellerup har togene til og med K23 forskellige standsningsmønstre, hvilket gør at hurtigtogene indhenter stoptogene og dermed "æder" kapacitet.

Mellem Snekkersten og Helsingør er det primært indfletning af Lille Nord i Snekkersten samt ind- og udkørsler i Helsingør der æder kapacitet. 

Anders

Citat fra: tgsen Dato  9/11-23, 14:45
Citat fra: TWB Dato  9/11-23, 06:13
Citat fra: tgsen Dato  9/11-23, 01:47
Citat fra: TWB Dato  9/11-23, 01:20
Citat fra: 1993matias Dato  8/11-23, 22:31
Citat fra: TWB Dato  8/11-23, 18:58Hvordan vil du få dine godstog til og fra Helsingør?
Som jeg skrev i mit indlæg, hvis du læste efter :) En ringbane rundt om københavn cirka Hedehusene-Ølstykke-Hillerød-Helsingør, herefter tunnel til Helsingborg. Tunnellen kan med fordel starte allerede omkring Snekkersten.
Tror du seriøst at en langt overvejende godstogsbane som kun gavner transittrafikken mellem Norge/Sverige og lande syd for Danmark kan laves uden der lyder et ramaskrig ?
Man laver en mediekampagne:
Buslinje 600S afløses af en rigtig miljøvenlig elektrisk bane!
CitatHvem skal betale?
Måske EU en del af det?
CitatSå meget får man ikke pr. kørt kilometer med godstog så en sådan strækning de første mange år kan financiere sig selv.
Til gengæld er den til nytte for Nordsjællændere der skal til og fra det øvrige Sjælland, og Fyn og Jylland. De kan undgå at køre helt ind til København for at skifte der.
Fantasien hos dig fejler ikke noget.

Der er næppe mange fra Nordsjælland som skal til og fra det vestlige Danmark så disse rejsende kommer alligevel til at skulle skifte en eller flere gange.
Men de påtænkte "højhastighedstog" på tværs af landet er der ikke planlagt stop mellem København og Odense.

Her er en sammensværgelsesteori der skal forklare DSB folks prioriteter:

Før 1864 var 1/3 af befolkningen København tysktalende, især blandt håndværkere, de som siden DSB folk blev rekrutteret fra.

Derfor betragter DSB deres virkeområde som den danske helstat før 1864, dvs. kongeriget, Slesvig og Holstein. Det er derfor vigtigt at gennemføre tog til Hamborg.

Tilsvarende på arbejdsmarkedsforhandlinger: "den danske model" betyder at det tyske hof forhandler arbejdsvilkår med de tyske håndværkere og die dumme Dänen (Folketinget etc) skal bare passe sig selv.

Og Sverige er udlandet. De skal ikke forstyrre forholdene omkring København.



Citat fra: 1993matias Dato  9/11-23, 15:36
Citat fra: Per Holm Dato  9/11-23, 14:09De mange millioner ton gods vil komme uanset hvad. Det eneste vi kan (og skal) bestemme er om de skal gå på bane eller vej.

Er de fleste herinde ikke enige om at miljøpåvirkningen er værst når godset køres på vejene?

Strkn. 10 Kystbanen er pt. hårdest udnyttet mellem Helsingør og Snekkersten (Sq) hvor DSB og Lokaltog deles om pladsen. Mellem Snekkersten og sønderud skulle der være bedre plads til et godstog (eller to) i timen og ellers kan der blive det. Ekstra spor mellem Helsingør og Snekkersten burde klare trængslerne i nord.
Hvordan vil du så få plads til godstogene gennem København? Der er end ikke plads til alle passagertog, for ikke at tale om eventuelle godstog i fremtiden!

Nu finder jeg såvel danskere som svenskere og tyskere ligeværdige.

Men der er og vil være fremadrettet en større befolkningstæthed i Hovedstadsområdet end i det sydsvenske område.
Ydermere er den samlede befolkningstæthed i Sverige langt lavere end i Danmark.

Så tænker du har et had forhold til danskere i Nordsjælland. Ellers hvorfir påføre langt flere gener end det vil være tilfældet i Sydsverige!

Citat fra: TWB Dato  9/11-23, 15:58
Citat fra: tgsen Dato  9/11-23, 14:45
Citat fra: TWB Dato  9/11-23, 06:13
Citat fra: tgsen Dato  9/11-23, 01:47
Citat fra: TWB Dato  9/11-23, 01:20
Citat fra: 1993matias Dato  8/11-23, 22:31
Citat fra: TWB Dato  8/11-23, 18:58Hvordan vil du få dine godstog til og fra Helsingør?
Som jeg skrev i mit indlæg, hvis du læste efter :) En ringbane rundt om københavn cirka Hedehusene-Ølstykke-Hillerød-Helsingør, herefter tunnel til Helsingborg. Tunnellen kan med fordel starte allerede omkring Snekkersten.
Tror du seriøst at en langt overvejende godstogsbane som kun gavner transittrafikken mellem Norge/Sverige og lande syd for Danmark kan laves uden der lyder et ramaskrig ?
Man laver en mediekampagne:
Buslinje 600S afløses af en rigtig miljøvenlig elektrisk bane!
CitatHvem skal betale?
Måske EU en del af det?
CitatSå meget får man ikke pr. kørt kilometer med godstog så en sådan strækning de første mange år kan financiere sig selv.
Til gengæld er den til nytte for Nordsjællændere der skal til og fra det øvrige Sjælland, og Fyn og Jylland. De kan undgå at køre helt ind til København for at skifte der.
Fantasien hos dig fejler ikke noget.

Der er næppe mange fra Nordsjælland som skal til og fra det vestlige Danmark så disse rejsende kommer alligevel til at skulle skifte en eller flere gange.
Men de påtænkte "højhastighedstog" på tværs af landet er der ikke planlagt stop mellem København og Odense.

Her er en sammensværgelsesteori der skal forklare DSB folks prioriteter:

Før 1864 var 1/3 af befolkningen København tysktalende, især blandt håndværkere, de som siden DSB folk blev rekrutteret fra.

Derfor betragter DSB deres virkeområde som den danske helstat før 1864, dvs. kongeriget, Slesvig og Holstein. Det er derfor vigtigt at gennemføre tog til Hamborg.

Tilsvarende på arbejdsmarkedsforhandlinger: "den danske model" betyder at det tyske hof forhandler arbejdsvilkår med de tyske håndværkere og die dumme Dänen (Folketinget etc) skal bare passe sig selv.

Og Sverige er udlandet. De skal ikke forstyrre forholdene omkring København.



Citat fra: 1993matias Dato  9/11-23, 15:36
Citat fra: Per Holm Dato  9/11-23, 14:09De mange millioner ton gods vil komme uanset hvad. Det eneste vi kan (og skal) bestemme er om de skal gå på bane eller vej.

Er de fleste herinde ikke enige om at miljøpåvirkningen er værst når godset køres på vejene?

Strkn. 10 Kystbanen er pt. hårdest udnyttet mellem Helsingør og Snekkersten (Sq) hvor DSB og Lokaltog deles om pladsen. Mellem Snekkersten og sønderud skulle der være bedre plads til et godstog (eller to) i timen og ellers kan der blive det. Ekstra spor mellem Helsingør og Snekkersten burde klare trængslerne i nord.
Hvordan vil du så få plads til godstogene gennem København? Der er end ikke plads til alle passagertog, for ikke at tale om eventuelle godstog i fremtiden!

Nu finder jeg såvel danskere som svenskere og tyskere ligeværdige.

Men der er og vil være fremadrettet en større befolkningstæthed i Hovedstadsområdet end i det sydsvenske område.
Ydermere er den samlede befolkningstæthed i Sverige langt lavere end i Danmark.
https://da.wikipedia.org/wiki/Sk%C3%A5ne
"Skåne er det sydligste landskab i Sverige og ligger på den sydligste spids af Fennoskandinavien. Skåne udgør (sammen med cirka 2.324(2014)[1] indbyggere i Halland) ét svensk län med 1.303.194(2014)[1][2] indbyggere og indgår i Øresundsregionen. Skåne er Sveriges vigtigste landbrugsområde og en af landets tættest befolkede regioner. De største byer er Malmø, Lund og Helsingborg.
CitatSå tænker du har et had forhold til danskere i Nordsjælland.
Det ville være upraktisk, eftersom jeg selv er fra Nordsjælland.
CitatEllers hvorfir påføre langt flere gener end det vil være tilfældet i Sydsverige!
Øh, hvornår var du sidst i Sydsverige? Vestskåne er lige så tæt befolket som Danmark.

Citat fra: tgsen Dato  9/11-23, 16:14
Citat fra: TWB Dato  9/11-23, 15:58
Citat fra: tgsen Dato  9/11-23, 14:45
Citat fra: TWB Dato  9/11-23, 06:13
Citat fra: tgsen Dato  9/11-23, 01:47
Citat fra: TWB Dato  9/11-23, 01:20
Citat fra: 1993matias Dato  8/11-23, 22:31
Citat fra: TWB Dato  8/11-23, 18:58Hvordan vil du få dine godstog til og fra Helsingør?
Som jeg skrev i mit indlæg, hvis du læste efter :) En ringbane rundt om københavn cirka Hedehusene-Ølstykke-Hillerød-Helsingør, herefter tunnel til Helsingborg. Tunnellen kan med fordel starte allerede omkring Snekkersten.
Tror du seriøst at en langt overvejende godstogsbane som kun gavner transittrafikken mellem Norge/Sverige og lande syd for Danmark kan laves uden der lyder et ramaskrig ?
Man laver en mediekampagne:
Buslinje 600S afløses af en rigtig miljøvenlig elektrisk bane!
CitatHvem skal betale?
Måske EU en del af det?
CitatSå meget får man ikke pr. kørt kilometer med godstog så en sådan strækning de første mange år kan financiere sig selv.
Til gengæld er den til nytte for Nordsjællændere der skal til og fra det øvrige Sjælland, og Fyn og Jylland. De kan undgå at køre helt ind til København for at skifte der.
Fantasien hos dig fejler ikke noget.

Der er næppe mange fra Nordsjælland som skal til og fra det vestlige Danmark så disse rejsende kommer alligevel til at skulle skifte en eller flere gange.
Men de påtænkte "højhastighedstog" på tværs af landet er der ikke planlagt stop mellem København og Odense.

Her er en sammensværgelsesteori der skal forklare DSB folks prioriteter:

Før 1864 var 1/3 af befolkningen København tysktalende, især blandt håndværkere, de som siden DSB folk blev rekrutteret fra.

Derfor betragter DSB deres virkeområde som den danske helstat før 1864, dvs. kongeriget, Slesvig og Holstein. Det er derfor vigtigt at gennemføre tog til Hamborg.

Tilsvarende på arbejdsmarkedsforhandlinger: "den danske model" betyder at det tyske hof forhandler arbejdsvilkår med de tyske håndværkere og die dumme Dänen (Folketinget etc) skal bare passe sig selv.

Og Sverige er udlandet. De skal ikke forstyrre forholdene omkring København.



Citat fra: 1993matias Dato  9/11-23, 15:36
Citat fra: Per Holm Dato  9/11-23, 14:09De mange millioner ton gods vil komme uanset hvad. Det eneste vi kan (og skal) bestemme er om de skal gå på bane eller vej.

Er de fleste herinde ikke enige om at miljøpåvirkningen er værst når godset køres på vejene?

Strkn. 10 Kystbanen er pt. hårdest udnyttet mellem Helsingør og Snekkersten (Sq) hvor DSB og Lokaltog deles om pladsen. Mellem Snekkersten og sønderud skulle der være bedre plads til et godstog (eller to) i timen og ellers kan der blive det. Ekstra spor mellem Helsingør og Snekkersten burde klare trængslerne i nord.
Hvordan vil du så få plads til godstogene gennem København? Der er end ikke plads til alle passagertog, for ikke at tale om eventuelle godstog i fremtiden!

Nu finder jeg såvel danskere som svenskere og tyskere ligeværdige.

Men der er og vil være fremadrettet en større befolkningstæthed i Hovedstadsområdet end i det sydsvenske område.
Ydermere er den samlede befolkningstæthed i Sverige langt lavere end i Danmark.
https://da.wikipedia.org/wiki/Sk%C3%A5ne
"Skåne er det sydligste landskab i Sverige og ligger på den sydligste spids af Fennoskandinavien. Skåne udgør (sammen med cirka 2.324(2014)[1] indbyggere i Halland) ét svensk län med 1.303.194(2014)[1][2] indbyggere og indgår i Øresundsregionen. Skåne er Sveriges vigtigste landbrugsområde og en af landets tættest befolkede regioner. De største byer er Malmø, Lund og Helsingborg.
CitatSå tænker du har et had forhold til danskere i Nordsjælland.
Det ville være upraktisk, eftersom jeg selv er fra Nordsjælland.
CitatEllers hvorfir påføre langt flere gener end det vil være tilfældet i Sydsverige!
Øh, hvornår var du sidst i Sydsverige? Vestskåne er lige så tæt befolket som Danmark.

Citat fra: tgsen Dato  9/11-23, 16:14
Citat fra: TWB Dato  9/11-23, 15:58
Citat fra: tgsen Dato  9/11-23, 14:45
Citat fra: TWB Dato  9/11-23, 06:13
Citat fra: tgsen Dato  9/11-23, 01:47
Citat fra: TWB Dato  9/11-23, 01:20
Citat fra: 1993matias Dato  8/11-23, 22:31
Citat fra: TWB Dato  8/11-23, 18:58Hvordan vil du få dine godstog til og fra Helsingør?
Som jeg skrev i mit indlæg, hvis du læste efter :) En ringbane rundt om københavn cirka Hedehusene-Ølstykke-Hillerød-Helsingør, herefter tunnel til Helsingborg. Tunnellen kan med fordel starte allerede omkring Snekkersten.
Tror du seriøst at en langt overvejende godstogsbane som kun gavner transittrafikken mellem Norge/Sverige og lande syd for Danmark kan laves uden der lyder et ramaskrig ?
Man laver en mediekampagne:
Buslinje 600S afløses af en rigtig miljøvenlig elektrisk bane!
CitatHvem skal betale?
Måske EU en del af det?
CitatSå meget får man ikke pr. kørt kilometer med godstog så en sådan strækning de første mange år kan financiere sig selv.
Til gengæld er den til nytte for Nordsjællændere der skal til og fra det øvrige Sjælland, og Fyn og Jylland. De kan undgå at køre helt ind til København for at skifte der.
Fantasien hos dig fejler ikke noget.

Der er næppe mange fra Nordsjælland som skal til og fra det vestlige Danmark så disse rejsende kommer alligevel til at skulle skifte en eller flere gange.
Men de påtænkte "højhastighedstog" på tværs af landet er der ikke planlagt stop mellem København og Odense.

Her er en sammensværgelsesteori der skal forklare DSB folks prioriteter:

Før 1864 var 1/3 af befolkningen København tysktalende, især blandt håndværkere, de som siden DSB folk blev rekrutteret fra.

Derfor betragter DSB deres virkeområde som den danske helstat før 1864, dvs. kongeriget, Slesvig og Holstein. Det er derfor vigtigt at gennemføre tog til Hamborg.

Tilsvarende på arbejdsmarkedsforhandlinger: "den danske model" betyder at det tyske hof forhandler arbejdsvilkår med de tyske håndværkere og die dumme Dänen (Folketinget etc) skal bare passe sig selv.

Og Sverige er udlandet. De skal ikke forstyrre forholdene omkring København.



Citat fra: 1993matias Dato  9/11-23, 15:36
Citat fra: Per Holm Dato  9/11-23, 14:09De mange millioner ton gods vil komme uanset hvad. Det eneste vi kan (og skal) bestemme er om de skal gå på bane eller vej.

Er de fleste herinde ikke enige om at miljøpåvirkningen er værst når godset køres på vejene?

Strkn. 10 Kystbanen er pt. hårdest udnyttet mellem Helsingør og Snekkersten (Sq) hvor DSB og Lokaltog deles om pladsen. Mellem Snekkersten og sønderud skulle der være bedre plads til et godstog (eller to) i timen og ellers kan der blive det. Ekstra spor mellem Helsingør og Snekkersten burde klare trængslerne i nord.
Hvordan vil du så få plads til godstogene gennem København? Der er end ikke plads til alle passagertog, for ikke at tale om eventuelle godstog i fremtiden!

Nu finder jeg såvel danskere som svenskere og tyskere ligeværdige.

Men der er og vil være fremadrettet en større befolkningstæthed i Hovedstadsområdet end i det sydsvenske område.
Ydermere er den samlede befolkningstæthed i Sverige langt lavere end i Danmark.
https://da.wikipedia.org/wiki/Sk%C3%A5ne
"Skåne er det sydligste landskab i Sverige og ligger på den sydligste spids af Fennoskandinavien. Skåne udgør (sammen med cirka 2.324(2014)[1] indbyggere i Halland) ét svensk län med 1.303.194(2014)[1][2] indbyggere og indgår i Øresundsregionen. Skåne er Sveriges vigtigste landbrugsområde og en af landets tættest befolkede regioner. De største byer er Malmø, Lund og Helsingborg.
CitatSå tænker du har et had forhold til danskere i Nordsjælland.
Det ville være upraktisk, eftersom jeg selv er fra Nordsjælland.
CitatEllers hvorfir påføre langt flere gener end det vil være tilfældet i Sydsverige!
Øh, hvornår var du sidst i Sydsverige? Vestskåne er lige så tæt befolket som Danmark.

Citat fra: TWB Dato  9/11-23, 15:58
Citat fra: tgsen Dato  9/11-23, 14:45
Citat fra: TWB Dato  9/11-23, 06:13
Citat fra: tgsen Dato  9/11-23, 01:47
Citat fra: TWB Dato  9/11-23, 01:20
Citat fra: 1993matias Dato  8/11-23, 22:31
Citat fra: TWB Dato  8/11-23, 18:58Hvordan vil du få dine godstog til og fra Helsingør?
Som jeg skrev i mit indlæg, hvis du læste efter :) En ringbane rundt om københavn cirka Hedehusene-Ølstykke-Hillerød-Helsingør, herefter tunnel til Helsingborg. Tunnellen kan med fordel starte allerede omkring Snekkersten.
Tror du seriøst at en langt overvejende godstogsbane som kun gavner transittrafikken mellem Norge/Sverige og lande syd for Danmark kan laves uden der lyder et ramaskrig ?
Man laver en mediekampagne:
Buslinje 600S afløses af en rigtig miljøvenlig elektrisk bane!
CitatHvem skal betale?
Måske EU en del af det?
CitatSå meget får man ikke pr. kørt kilometer med godstog så en sådan strækning de første mange år kan financiere sig selv.
Til gengæld er den til nytte for Nordsjællændere der skal til og fra det øvrige Sjælland, og Fyn og Jylland. De kan undgå at køre helt ind til København for at skifte der.
Fantasien hos dig fejler ikke noget.

Der er næppe mange fra Nordsjælland som skal til og fra det vestlige Danmark så disse rejsende kommer alligevel til at skulle skifte en eller flere gange.
Men de påtænkte "højhastighedstog" på tværs af landet er der ikke planlagt stop mellem København og Odense.

Her er en sammensværgelsesteori der skal forklare DSB folks prioriteter:

Før 1864 var 1/3 af befolkningen København tysktalende, især blandt håndværkere, de som siden DSB folk blev rekrutteret fra.

Derfor betragter DSB deres virkeområde som den danske helstat før 1864, dvs. kongeriget, Slesvig og Holstein. Det er derfor vigtigt at gennemføre tog til Hamborg.

Tilsvarende på arbejdsmarkedsforhandlinger: "den danske model" betyder at det tyske hof forhandler arbejdsvilkår med de tyske håndværkere og die dumme Dänen (Folketinget etc) skal bare passe sig selv.

Og Sverige er udlandet. De skal ikke forstyrre forholdene omkring København.



Citat fra: 1993matias Dato  9/11-23, 15:36
Citat fra: Per Holm Dato  9/11-23, 14:09De mange millioner ton gods vil komme uanset hvad. Det eneste vi kan (og skal) bestemme er om de skal gå på bane eller vej.

Er de fleste herinde ikke enige om at miljøpåvirkningen er værst når godset køres på vejene?

Strkn. 10 Kystbanen er pt. hårdest udnyttet mellem Helsingør og Snekkersten (Sq) hvor DSB og Lokaltog deles om pladsen. Mellem Snekkersten og sønderud skulle der være bedre plads til et godstog (eller to) i timen og ellers kan der blive det. Ekstra spor mellem Helsingør og Snekkersten burde klare trængslerne i nord.
Hvordan vil du så få plads til godstogene gennem København? Der er end ikke plads til alle passagertog, for ikke at tale om eventuelle godstog i fremtiden!

Nu finder jeg såvel danskere som svenskere og tyskere ligeværdige.

Men der er og vil være fremadrettet en større befolkningstæthed i Hovedstadsområdet end i det sydsvenske område.
Ydermere er den samlede befolkningstæthed i Sverige langt lavere end i Danmark.

Så tænker du har et had forhold til danskere i Nordsjælland. Ellers hvorfir påføre langt flere gener end det vil være tilfældet i Sydsverige!
Åbenbart nyligere end du har været!

I region Hovedstaden bor der 720 mennesker pr. Km2.
I Skåne - som vel kan sammenlignes med region Hovedstaden bor der 129 pr Km2.

Tænker detcer en ret stor forskel som klart tillader at godstoge sagtens kan finde en vej ned til området syd for Malmø!

Er der efterhånden andre end TWB og tgsen, der kan følge med i dette 'elefantvæddeløb'?

M.v.h.
Niels

Citat fra: Niels Munch Dato  9/11-23, 17:30Er der efterhånden andre end TWB og tgsen, der kan følge med i dette 'elefantvæddeløb'?

Og du antyder dermed, at du formoder at d'herrer selv kan følge med?  :o

En død sild bliver ikke levende uanset hvor meget man tærsker den.

Sundets profil og dermed tunnellens længdedeprofil er en showstopper.
Vil man have godstog igennem, skal man opfinde togelevatorer.
Passagertog skal være noget specialbygget let og kraftfuld, det er tæt på at skal have tandstang.

Man kan smide mange penge efter varmt luft i ringbind fra nogle ingeniører, det ændrer ikke ved sundets profil, og ændrer man det, bliver Østersøen noget ret så ildelugtende.



HH-Tunnel - Generel Diskussion
Af TWB. 9/11-23, 18:21.
Citat fra: Niels Munch Dato  9/11-23, 17:30Er der efterhånden andre end TWB og tgsen, der kan følge med i dette 'elefantvæddeløb'?

M.v.h.
Niels
Sidst jeg checkede var der ikke noget krav om at følge endsige bidrage med kommentar på ethvert indlæg.

Der er ganske mange indlæg som jeg vælger at ignorere.
Simpelthen fordi de ikke er interessante.

Må jeg anbefale du gør det samme ifald du ikke finder det  af interesse at diskutere HH-forbindelse.

Gå op Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 9

Jernbanebøger

Holbækegnens Mergelselskab, Hannerup Mergelleje

Holbækegnens Mergelselskab, Hannerup Mergelleje. Pris 150 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak