Citat fra: TWB Dato 14/11-23, 05:32Citat fra: dysharmonica Dato 14/11-23, 00:19Citat fra: TWB Dato 12/11-23, 09:23Tgsen
Hvad vil du iøvrigt gøre med din sænketunnel på svensk side?
Her er der en havdybde på 30 m ca 400-500 m ude i forhold til havnen i Helsingborg?
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Jeg håber, du er klar over, at der er en egentlig rapport. Med en vis hensyntagen til havbundens profil.
Men jeg er sikker på, at alle de ingeniører er idioter, og en mand, der sidder på sin sofa, ved mere.
https://api.vejdirektoratet.dk/sites/default/files/2021-01/HH_Sammenfatningsrapport_20210125.pdf
Har du selv læst rapporten?
Nåh nej selvfølgelig ikke.
Thi så havde du i forhold til debatten vidst at det overordnet er en rapport om 2 borede tunneller.
En jernbanetunnel som går nærmest nord om Helsingør og en sydligere vejforbindelse som tager udgangspunkt ayd for Helsingør.
Der er i rapporten en model med fælles sænketunnel på 14 km (noget som er langt fra det tgsen forestiller sig på 4-6 km).
Uanset type har jernbanen kun tilslutning til kystbanen på dansk side.
Sænketunnelløsning står til ca 47 mia i 2021.
Der ses udelukkende på vejtrafikken i forhold til godstransport.
Nok meget klogt ikke at sende godstog ned ad Kystbanen.
Så jeg har lidt svært ved at se rapportens relevans i forhold til det der debatteres udover at en sænketunnel kan udføres
- men bliver dobbelt så lang og væsentlig dyrere end den gode tgsen tror og udelukker helt Helsingør by fra en direkte togstation.
Men jeg sidder ifølge dig jo kun også i en sofa.
Selvfølgelig kan du ikke se relevansen. Det ville kræve rolige tanker og samtale. Ikke noget, der er foreneligt med de råben du har lavet i denne tråd.
Din tone i denne tråd har været så fucking arrogant. Jeg har læst rapporten. Jeg er klar over emnet, der er en boret tunnel. Og det betyder, at der findes muligheder for at tunnelere HH for tog - begger passagertog of godstog. Og jo igen - rapporten mangle valuering af mange vigtige versioner f. eks godsbane til Ring 6.
En eller anden tilfældig fyr på internettet foreslog den sunkne tunnel som noget, vi måske ville overveje. Nu skal vi have 7 sider af dig, der råber om det? Ja.. måske er den sunkne tunnel en dårlig idé - 7 sider af din råben om det? Det er for meget.
Jeg kender dig ikke - og er glad for det - men du lyder som en sand fornøjelse at være rundt. Og du ødelægger denne debat for alle på dette forum med din arrogance og konfliktsøgning.
Måske er det tid til at gå en tur i parken? Ved kysten? Og indse, at dette her ikke er vigtigt nok.
Hver dag åbner jeg forummet med håb om, at denne tråd er tilbage på emnet - en generel diskussion om HH-forbindelse og at du er stoppet med din ubrugelige tirade. Og hver dag bliver jeg skuffet.