Som Dysharmonica siger, vi faar jo heldigvis nu nogle analyser der goer diskussions grundlaget bedre.
Anho, det Dysharmonica siger om at ET faktisk ikke rammer midtbyen er netop den grund til at jeg ikke tror dens effekt er saa positiv som det antages.
Men hvis jeg tager fejl har jeg det helt fint med det - at bygge en ET er helt fint med mig. Jeg tror bare det er mere realistisk at vi faar R2+M5, simpelthen fordi R2 er langt billigere end ET (hvis man antager at forenkling+S-tog paa kystbanen er separate saa er det naesten "gratis"
) og fordi M5 er metro som KBH af en eller anden grund er helt super vild med.
Dit eksempel paa 12 minutter mener jeg er soegt. Du kigger paa en meget bestemt rute. Der er jo - selvom M5 vest er en daarlig rute, hvilket jeg er delvis enig i - ogsaa passagerer der faar en besparelse ved M5 eller R2 eller begge, hvilket er grunden til jeg sagde besparelsen maaske ikke er saa stor - i GENNEMSNIT.
Men som jeg skrev i mit foerste svar i denne post: alle de forskellige muligheder (ET, eller R2+M5, eller....) er super ift hvad vi ellers havde udsigt til, og jeg er bare glad for at vi nu har dette luksus problem (ET eller R2+M5) at diskutere