Tak for svarene! Jeg har egentlig ikke noget at gøre med de danske jernbaner bortset fra fritidsinteresse.
Jeg ved ikke, hvad begrænsningerne ved programmering af signaler i railworks er, i TSW-editoren ser det hele sådan her ud:
- Der skelnes mellem hovedsignaler (al slags ting på jernbanen, der kan vise stop eller lignende) og "ancillary properties" - som enten selv har en form for 'tilstand' eller skal have adgang til hovedsignalernes tilstand, så planovergange, F-signaler, ATC-baliser, osv.
- Hvert hovedsignal forvalter togvejene til alle de næste opnåelige hovedsignaler. Hver togvej har en række attributter: Tilladte hastighed, togvejsklasse (adskiller hovedtogveje og rangertogveje), bogstav, og i dette tilfæle har jeg tilføjet at man kan markere en togvej som "Dangerous" på I-signaler når det skal vise et kryds på hastighedsviseren, og "Diverging" når I-signalet skal bruge højre arm i stedet for den lodrette.
- Når en togvej bliver indstillet af TSW's dispatcher og når et følgende signal skifter signalbillede, får man events som jeg nu har implementeret for at kunne fastlægge præcist hvad signalet skal vise.
I SR 1975 er alt beskrevet fra lokomotivførerens synsvinkel: Du ser A/B/C på signalet, så gør X/Y/Z. For signalernes programmering skal man se sig selv i signalets sted og finde ud af, under hvilke omstændigheder det ville vise A/B/C. Dertil lavede jeg en slags oversigt som I måske kan gennemgå og sige hvis der er noget forkert
Tak på forhånd.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. Tydeligvis kan signalerne endnu ikke vise stop og ryk frem, men det er mere på grund af at jeg ikke helt forstår, hvornår det egentlig bruges. Måske ved I-signaler, når togsæt skal sammenkobles?