Citat fra: Jesper KD Dato 17/12-23, 12:47Favrholm station ligger i øvrigt blot ca. 1 km fra det tidligere Store Hestehave trinbræt, som lå på Frederiksværkbanen fra omlægningen af banen 14. maj 1950 til 28. maj 1989, hvor det blev nedlagt sammen med Strølille trinbræt og Ullerup trinbræt.
Yep, min huuustru havde en kollega, der boede ret tæt på Store Hestehave trinbræt, og som blev sur på mig ved dets nedlæggelse, skønt jeg (dengang) intet havde at gøre med Frederiksværkbanen.
I dag ser der således ud på de kanter:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Lokaltog LINT LB 114-214 mod Frederiksværk, Favrholm 17.12.2023 (nm). I baggrunden t.h. Hillerød Kraftvarmeværk på Hestehavevej. S-tog uden for billedet t.v.Jeg kom ikke derud på premiere-regnvejrsdagen for en uge siden, og ej heller til den officielle minister-snoreklipning tirsdag, den 12.12.2023 i morgenmyldretiden, men i dag lykkedes det - i skummelt blæsevejr. Og ovre hos
Dendersens
S-
Bane så der således ud:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.S-tog linje A mod Køge (SA-sæt '32), Favrholm 17.12.2023 (nm). Lokaltog uden for billedet t.h.Bedste hilsener
Niels