Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Inspiration fra udlandet
Inspiration fra udlandet
Af TroelsH. 28/10-23, 14:18.
Når man ser sig om i udlandet, så har jeg måtte ændre syn på en del ting. Vi har fx altid være gode til det med cykler, eller det sagde vi til os selv, men den danske model for cykelister er farlig og langt fra de bedste. Samtidig er der også noget i den måde som fx Holland bygger en ny station på. De kommer med en hel anden grundviden og det er fordi at det er en prioritering som de har levet at de vil bruge pengene og udvikle de ting. Og fedt at man må have cykler med i toget uden billet.
Herhjemme er Harry fra DSB reklamernes Harry nok mere repræsentative for den politiske linje og udsyn, for både tog og cykler. Både landspolitisk og lokalt.

https://youtu.be/HACaRm2KP6Q?si=p_rY74RIctH6IFl4

https://youtu.be/6Vil5KC7Bl0?si=ecJe36PmCFTvTmeg

Inspiration fra udlandet
Af dkat. 28/10-23, 15:13.
Citat fra: TroelsH Dato 28/10-23, 14:18Herhjemme er Harry fra DSB reklamernes Harry nok mere repræsentative for den politiske linje og udsyn, for både tog og cykler. Både landspolitisk og lokalt.

Noget, der grundlæggende mangler i DK er en samlet vision for transportområdet, både på landsdækkende og lokalt niveau. Der er ikke megen forståelse for de forskellige transportmidlers indbyrdes vekselvirkning og det bliver hurtigt til en diskussion mellem bilelskere og -hadere. I stedet for at starte med at se på hvilken slags transport der skal investeres mere i, så bør man starte med hvilket bybillede man ønsker og dernæst hvordan man realiserer det. Det er jo ikke fordi der ingen biler er i NL, der er måske bare en forskel på hvor mange biler hver husstand har og hvilke ture, bilen bruges til.

Gå op Sider:[1]
Erindringer fra stationen i Grindsted
Erindringer fra stationen i Grindsted

Aage Knudsen fortæller om dagligdagen som DSB-ansat på Grindsted station i 1960´erne. Læs bl.a. om ekspedition af rejsegods, rangering med brunkulstog, privatbanerne samt forskellige anekdoter fra det daglige arbejde med både gods og passagerer.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak