Citat fra: steenth Dato 16/10-23, 17:44Citat fra: Henrik Hansen Dato 16/10-23, 16:10Citat fra: steenth Dato 16/10-23, 13:51Men jeg kan ikke se noget om plan B for Roskilde-Holbæk med immunisering af de nuværende signaler bliver relevant.. For det er nævnt i anlægsplanen...
Arbejdet med at forberede immunisering ml. Roskilde og Holbæk er i fuld gang. Planen er ligenu at starte de fysiske arbejder omkring årsskiftet 2023/2024, så der kan køres med elektriske lokomotiver til Holbæk fra K25.
Hvornår det besluttet? For det skal forelægges politisk, når det er over en vis beløb. Det eneste, som jeg kan se, at der skal udarbejdes et beslutningsoplæg og det har jeg ikke set noget til.
DSB er blevet lovet, at de kan kører elektrisk til Holbæk fra K25. De fysiske arbejder i sporet med at immuniserer mellem Roskilde og Holbæk, vil tage ca. 1 år, man skal altså starte omkring årsskiftet for at nå det.
Hvis beslutningen tages endeligt omkring immunisering, så skal man med andre ord have forberedt projektet, ellers kan det ikke nås. Det er det arbejder, der skulle være startet op.
Beslutningen afhænger i høj grad at, om man tør tro på de udmeldinger Alstom kommer med. Historien har vist, at det man kan ikke - dertil har Alstom skuffet for mange gange, og de vil sikkert gøre det talrige gange endnu, hvis de ikke tager sig voldsomt sammen, hvilket intet tyder på.
Besluttes immuniseringen, så vil Alstom stå som den store taber, da det så endeligt er bekræftet, at man ikke længere har tillid til det firma. Derfor kan forberedelserne også ses som en presbold mod Alstom, for at skabe fremdrift - men, men, men ...