Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Løse containere på godstog over storebælt
Overvågning afslører: Skandaletog har kørt med løs container over det halve Fyn

https://ing.dk/artikel/overvaagning-afsloerer-skandaletog-har-koert-med-loes-container-over-det-halve-fyn

Trods flere tilsyn og skærpede regler: Løse containere skøjter stadig rundt ved Storebælt

https://ing.dk/artikel/trods-flere-tilsyn-og-skaerpede-regler-loese-containere-skoejter-stadig-rundt-ved-storebaelt

Citat fra: Niels Munch Dato 14/01-25, 08:42Ligner den episode, der blev drøftet her: https://www.jernbanen.dk/forum1/index.php/topic,2368.msg24143.html#msg24143 .
Det er den samme episode disse ING-artikler handler om.

Hilsen Mikkel

Citat fra: Mikkelhk Dato 14/01-25, 08:44
Citat fra: Niels Munch Dato 14/01-25, 08:42Ligner den episode, der blev drøftet her: https://www.jernbanen.dk/forum1/index.php/topic,2368.msg24143.html#msg24143 .
Det er den samme episode disse ING-artikler handler om.

..... som så er bag en "betalingsmur".

Citat fra: Ncard00 Dato 14/01-25, 00:20Trods flere tilsyn og skærpede regler: Løse containere skøjter stadig rundt ved Storebælt

https://ing.dk/artikel/trods-flere-tilsyn-og-skaerpede-regler-loese-containere-skoejter-stadig-rundt-ved-storebaelt


Og bag denne overskrift er har man så bygget en artikkel op som basere sig på:

Trafikstyrelsen
»Trafikstyrelsen er orienteret om hændelsen med godsvognen. Det er imidlertid for tidligt at vurdere, hvad der er årsagen til hændelsen, og hvilke konsekvenser det vil kunne få, før Havarikommissionen har undersøgt sagen.«

Selvstændig Jernbaneingeniør
"Henrik Christiansen understreger, at han ikke kender detaljerne i den konkrete hændelse natten til tirsdag og ikke vil spekulere i, hvad der kan være sket."

DB-Cargo
"»Vi kan ikke kommentere yderligere på sagen, fordi den er ved at blive undersøgt af Havarikommissionen og vores egen undersøgelsesleder. Vi er nødt til at lade dem arbejde og komme frem til en konklusion, som vi så må forholde os til.«

Og med disse udsagn i ryggen bygger Ing.dk så en artikkel der via overskriften konkludere at "Løse containere skøjter stadig rundt ved Storebælt"

Og vi læsere lapper det i os og mange har helt glemt at de lærte noget om kildekritik da de gik i skole.

Og jo jeg syntes også det er en alvorlig hændelse, der kunne have ledt til en ulykke men at forsøge at blæse sagen op kun for at få flere klik på sit netmedie, så der kan sendes en større regning til annoncørene er i mine øjne ikke journalistik. Derimod ses der en vis lighed med tyttebær maja fra Lønneberga.

/Bjørn

Løse containere på godstog over storebælt
Af re20000, Jenslev Trinbræt. 14/01-25, 12:42.
...Det er for dårligt!...

Citat fra: re20000 Dato 14/01-25, 12:42...Det er for dårligt!...
At man venter med at udtale sig før man ved noget? 

..i stedet for - udelukkende af hensyn til sensationsjagende journalister og forumskribenter - at komme med udokumenterede udtalelser, beskyldninger og kritik..

Citat fra: Krabsen Dato 14/01-25, 14:47
Citat fra: re20000 Dato 14/01-25, 12:42...Det er for dårligt!...
At man venter med at udtale sig før man ved noget? 

..i stedet for - udelukkende af hensyn til sensationsjagende journalister og forumskribenter - at komme med udokumenterede udtalelser, beskyldninger og kritik..
Så din anbefaling er at man gør som i diktaturlande -nemlig lægger låg på informationerne!

Så ulykken med de 8 dræbte skulle være mørkelagt indtil der forelå en rapport?

Og den løse container / vekselladvogn for 1-2 år siden skulle være skjult ligesom den nuværende episode skulle skjules?

Forhåbentlig ikke hvad du mener!!!

Løse containere på godstog over storebælt
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 14/01-25, 18:04.
Jeg ser ingen store problemer i at Ingeniøren bringer historien og prøver at få nogen svar.
Det er jo en advarsel til befolkningen der benytter jernbanen og færdes på stationer hvor DB Cargo kører med godstog. Det er altid klogt at holde god afstand fra perronkanten, men kommer et DB Cargo top igennem stationen, så er det klogt at gå over på den modsatte side og iøvrigt holde øje med om de lige taber en container i forbifarten og ind på perronen.

Det er fuldstændigt utilgiveligt at DB Cargo åbenbart stadig fumler rundt med deres gods og der er ingen undskyldninger - kun forklaringer og sikkert bortforklaringer. Og dem må vi så naturligvis vente på fra haverikommisionen.

Citat fra: Worm Dato 14/01-25, 17:50
Citat fra: Krabsen Dato 14/01-25, 14:47
Citat fra: re20000 Dato 14/01-25, 12:42...Det er for dårligt!...
At man venter med at udtale sig før man ved noget? 

..i stedet for - udelukkende af hensyn til sensationsjagende journalister og forumskribenter - at komme med udokumenterede udtalelser, beskyldninger og kritik..
Så din anbefaling er at man gør som i diktaturlande -nemlig lægger låg på informationerne!

Så ulykken med de 8 dræbte skulle være mørkelagt indtil der forelå en rapport?

Og den løse container / vekselladvogn for 1-2 år siden skulle være skjult ligesom den nuværende episode skulle skjules?

Forhåbentlig ikke hvad du mener!!!
Er det det jeg skriver?  Næh, det er vist dig.

Så er det nok heller ikke det jeg mener.

Jeg har ikke skrevet et kvæk om hverken at skjule noget eller bruge nogen form for låg.

Men jeg støtter, at politikere, embedsmænd eller 'eksperter' afviser hu-hej at komme med en kategorisk konklusion endsige anklage, før der er konkrete fakta at sige noget begavet ud fra.
Og fakta er ikke rygter, private kæpheste eller gehørensagen.


Citat fra: Krabsen Dato 14/01-25, 20:03
Citat fra: Worm Dato 14/01-25, 17:50
Citat fra: Krabsen Dato 14/01-25, 14:47
Citat fra: re20000 Dato 14/01-25, 12:42...Det er for dårligt!...
At man venter med at udtale sig før man ved noget? 

..i stedet for - udelukkende af hensyn til sensationsjagende journalister og forumskribenter - at komme med udokumenterede udtalelser, beskyldninger og kritik..
Så din anbefaling er at man gør som i diktaturlande -nemlig lægger låg på informationerne!

Så ulykken med de 8 dræbte skulle være mørkelagt indtil der forelå en rapport?

Og den løse container / vekselladvogn for 1-2 år siden skulle være skjult ligesom den nuværende episode skulle skjules?

Forhåbentlig ikke hvad du mener!!!
Er det det jeg skriver?  Næh, det er vist dig.

Så er det nok heller ikke det jeg mener.

Jeg har ikke skrevet et kvæk om hverken at skjule noget eller bruge nogen form for låg.

Men jeg støtter, at politikere, embedsmænd eller 'eksperter' afviser hu-hej at komme med en kategorisk konklusion endsige anklage, før der er konkrete fakta at sige noget begavet ud fra.
Og fakta er ikke rygter, private kæpheste eller gehørensagen.


Det er essensen af hvad du skriver som tæller.
Prøv en anden gang at være mere klar i skrift hvis du kan.

Citat fra: Worm Dato 14/01-25, 20:15
Citat fra: Krabsen Dato 14/01-25, 20:03
Citat fra: Worm Dato 14/01-25, 17:50
Citat fra: Krabsen Dato 14/01-25, 14:47
Citat fra: re20000 Dato 14/01-25, 12:42...Det er for dårligt!...
At man venter med at udtale sig før man ved noget? 

..i stedet for - udelukkende af hensyn til sensationsjagende journalister og forumskribenter - at komme med udokumenterede udtalelser, beskyldninger og kritik..
Så din anbefaling er at man gør som i diktaturlande -nemlig lægger låg på informationerne!

Så ulykken med de 8 dræbte skulle være mørkelagt indtil der forelå en rapport?

Og den løse container / vekselladvogn for 1-2 år siden skulle være skjult ligesom den nuværende episode skulle skjules?

Forhåbentlig ikke hvad du mener!!!
Er det det jeg skriver?  Næh, det er vist dig.

Så er det nok heller ikke det jeg mener.

Jeg har ikke skrevet et kvæk om hverken at skjule noget eller bruge nogen form for låg.

Men jeg støtter, at politikere, embedsmænd eller 'eksperter' afviser hu-hej at komme med en kategorisk konklusion endsige anklage, før der er konkrete fakta at sige noget begavet ud fra.
Og fakta er ikke rygter, private kæpheste eller gehørensagen.


Det er essensen af hvad du skriver som tæller.
Prøv en anden gang at være mere klar i skrift hvis du kan.
Jeg er særdeles bevidst om hvad jeg skriver.
At du målrettet mistolker og lægger mig meninger i munden, som står i grel modsætning til mine udsagn er dit valg og ansvar.

Eod herfra.




Citat fra: Krabsen Dato 14/01-25, 21:59
Citat fra: Worm Dato 14/01-25, 20:15
Citat fra: Krabsen Dato 14/01-25, 20:03
Citat fra: Worm Dato 14/01-25, 17:50
Citat fra: Krabsen Dato 14/01-25, 14:47
Citat fra: re20000 Dato 14/01-25, 12:42...Det er for dårligt!...
At man venter med at udtale sig før man ved noget? 

..i stedet for - udelukkende af hensyn til sensationsjagende journalister og forumskribenter - at komme med udokumenterede udtalelser, beskyldninger og kritik..
Så din anbefaling er at man gør som i diktaturlande -nemlig lægger låg på informationerne!

Så ulykken med de 8 dræbte skulle være mørkelagt indtil der forelå en rapport?

Og den løse container / vekselladvogn for 1-2 år siden skulle være skjult ligesom den nuværende episode skulle skjules?

Forhåbentlig ikke hvad du mener!!!
Er det det jeg skriver?  Næh, det er vist dig.

Så er det nok heller ikke det jeg mener.

Jeg har ikke skrevet et kvæk om hverken at skjule noget eller bruge nogen form for låg.

Men jeg støtter, at politikere, embedsmænd eller 'eksperter' afviser hu-hej at komme med en kategorisk konklusion endsige anklage, før der er konkrete fakta at sige noget begavet ud fra.
Og fakta er ikke rygter, private kæpheste eller gehørensagen.


Det er essensen af hvad du skriver som tæller.
Prøv en anden gang at være mere klar i skrift hvis du kan.
Jeg er særdeles bevidst om hvad jeg skriver.
At du målrettet mistolker og lægger mig meninger i munden, som står i grel modsætning til mine udsagn er dit valg og ansvar.

Eod herfra.




Svært at misforstå / mistolke sætningen:
 
"At man venter med at udtale sig før man ved noget?"


Så ifald du er meget bevidst om hvad du nedfælder - så lykkedes det ikke med den sætning.


Citat fra: Worm Dato 15/01-25, 00:07Svært at misforstå / mistolke sætningen:
 
"At man venter med at udtale sig før man ved noget?"



Ja, det er svært. Og alligevel lykkedes det dig at mis- og overfortolke den helt vildt, og lægge en anden debattør en masse ord og holdninger i munden, som ingen normalt begavet eller rationelt tænkende individ ville have udledt af det helt uskyldige udsagn.

Det er lidt af en bedrift.

Citat fra: Michael Deichmann Dato 14/01-25, 18:04Jeg ser ingen store problemer i at Ingeniøren bringer historien og prøver at få nogen svar.
Det er jo en advarsel til befolkningen der benytter jernbanen og færdes på stationer hvor DB Cargo kører med godstog. Det er altid klogt at holde god afstand fra perronkanten, men kommer et DB Cargo top igennem stationen, så er det klogt at gå over på den modsatte side og iøvrigt holde øje med om de lige taber en container i forbifarten og ind på perronen.

Det er fuldstændigt utilgiveligt at DB Cargo åbenbart stadig fumler rundt med deres gods og der er ingen undskyldninger - kun forklaringer og sikkert bortforklaringer. Og dem må vi så naturligvis vente på fra haverikommisionen.

Jeg skimter altid lige en ekstra gang, når et hvilket som helst godstog triller igennem. Hectorrails med hjul der går fra hinanden, DB's med ting der sidder løst og så videre.

Gå op Sider:[1]

Vandbygningsvæsenet
Vandbygningsvæsenet

Kystsikring langs især den jyske vestkyst blev i mange år udført af Vandbygningsvæsenet. Her er hele historien om selskabet med fokus på de mange smalsporsbaner og de mange lokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak