Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Anlægsstatus 1. halvår 2022.....
Anlægsstatus 1. halvår 2022.....
Af Thomas Boberg Nielsen, Spor 44, Godsbanen, Aalborg. 2/05-22, 22:42.
.....er netop blevet frigivet:

https://www.ft.dk/samling/20211/almdel/TRU/bilag/262/2567717.pdf

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Der tales nu og da om anlæg af dobbeltspor på det sidste stykke i Sønderjylland.

Dette er ikke nævnt i statusredegørelsen. Er der ikke noget aktuelt projekt?

Mvh.
Lars

Anlægsstatus 1. halvår 2022.....
Af Thomas Boberg Nielsen, Spor 44, Godsbanen, Aalborg. 3/05-22, 00:30.
Citat fra: Lars Dato  2/05-22, 23:43Der tales nu og da om anlæg af dobbeltspor på det sidste stykke i Sønderjylland.

Dette er ikke nævnt i statusredegørelsen. Er der ikke noget aktuelt projekt?

Jo, men ifølge den politiske aftale starter dét projekt først i 2029.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Anlægsstatus 1. halvår 2022.....
Af andersj, Aalborg. 3/05-22, 00:37.
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato  3/05-22, 00:30
Citat fra: Lars Dato  2/05-22, 23:43Der tales nu og da om anlæg af dobbeltspor på det sidste stykke i Sønderjylland.

Dette er ikke nævnt i statusredegørelsen. Er der ikke noget aktuelt projekt?

Jo, men ifølge den politiske aftale starter dét projekt først i 2029.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Tidligst i 2029, da det er afhængigt af færdiggørelsen af Femernforbindelsen.

Anders

At Slagelse-Korsær sporfornyelse ingen bud modtog og derfor blev udskudt, er jo decideret pinligt. Markedssituationen og konkurrencen på jernbaneområdet er også særdeles bekymrende.

Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato  3/05-22, 00:30
Citat fra: Lars Dato  2/05-22, 23:43Der tales nu og da om anlæg af dobbeltspor på det sidste stykke i Sønderjylland.

Dette er ikke nævnt i statusredegørelsen. Er der ikke noget aktuelt projekt?

Jo, men ifølge den politiske aftale starter dét projekt først i 2029.

...og til den tid er der endnu mindre brug for det.....

Anlægsstatus 1. halvår 2022.....
Af metrohenrik, Ringsted. 3/05-22, 08:52.
Citat fra: frederikhk Dato  3/05-22, 07:18At Slagelse-Korsær sporfornyelse ingen bud modtog og derfor blev udskudt, er jo decideret pinligt. Markedssituationen og konkurrencen på jernbaneområdet er også særdeles bekymrende.


Ja. Det er østbanen om igen.
Politikerne afsætter et beløb efter en SPT analyse.
Der indhentes bus, som overstiger SPT analysen.
Der går lidt tid, inden politikerne laver en ny analyse, afsætter flere penge, og i mellemtiden er prisen gået op.

Processen er for lang og tung.
(SPT= slag på tasken.)

Med venlig hilsen

Henrik Værum Høgh

Anlægsstatus 1. halvår 2022.....
Af re20000, Jenslev Trinbræt. 4/05-22, 12:57.
Godt nok er det længe siden det har regnet, men det er den tørreste humor jeg har set i flere måneder! Og jeg var ellers inde og se Niels Hausgaard i går aftes!

Nold

Citat fra: frederikhk Dato  3/05-22, 07:18At Slagelse-Korsær sporfornyelse ingen bud modtog og derfor blev udskudt, er jo decideret pinligt. Markedssituationen og konkurrencen på jernbaneområdet er også særdeles bekymrende.
Kan det have noget at gøre med de betingelser, som BDK har stillet i udbudsmaterialet?
Det er jo den anden side af sagen......er betingelserne, set fra entreprenørsiden, uspiselige og der er andet arbejde med mindre risiko, så undre det mig ikke at ingen gider at byde.

Citat fra: Lars Dato  2/05-22, 23:43Der tales nu og da om anlæg af dobbeltspor på det sidste stykke i Sønderjylland.

Dette er ikke nævnt i statusredegørelsen. Er der ikke noget aktuelt projekt?
Som andre også har skrevet. Så har anlægsstatus kun projekter med, som er sat i gang.

Men i finansloven for 2022 er projektet nævnt 2 gange: Der skal lavet et beslutningsgrundlag og der er også reserveret et beløb til at få det udført.

Gå op Sider:[1]
ContecRail

Jernbanebøger

På Skinnecykel i Danmark Og Sverige

På Skinnecykel i Danmark Og Sverige. Pris 90 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak