Citat fra: Niels Munch Dato 5/10-23, 18:06Citat fra: Trainee Dato 5/10-23, 18:02Citat fra: Niels Munch Dato 5/10-23, 17:55Citat fra: Trainee Dato 5/10-23, 17:33Citat fra: Niels Munch Dato 5/10-23, 17:26Citat fra: frederikhk Dato 5/10-23, 15:28Citat fra: hummel_62 Dato 5/10-23, 13:59ja det er utroligt med penge der er brugt på div. app's pr Region, Transport selskab og hvad der ellers findes.
penge der kunne være brugt på en app og ellers at køre bus/tog for.
typisk dansk, " vi vil have vores egen"
Det er præcis det samme i resten af det offentlige Danmark. Hver region har sine egne systemer. Hver kommune har sine egne systemer og måder at gøre tingene på. Det er Danmark bare alt for lille til.
Men er det ikke det, Rejsekort/Rejseplanen vil komme til livs med sine nye initiativer: https://www.kollektivtrafik.dk/rejsekortet-er-paa-vej-paa-mobilen-men-med-flere-forskellige-apps/2893 ?
Hvis trafikvirksomhederne vil det samme. DSB og DOT beholder nok deres apps, mens det kun er enkelte af de andre der overvejer at lukke deres apps.
Men er det ikke netop trafikvirksomhederne i Danmark, der ejer Rejsekort & Rejseplan A/S?
Jo, men de har ikke nemt ved at komme til enighed.
Tror du da ikke, der er enighed om de mål, de sætter for deres fællesejede aktieselskab Rejsekort & Rejseplan A/S?
Sorry, hvis jeg ødelægger din 'konspirationsteori'.
Det er skam ikke en konspirationsteori, da det kommer fra hestens egen mund
Generelt vil trafikvirksomhederne helst have deres egne apps. Det er klart, bl.a. af årsager relateret til branding og marketing. De ser dog også fordele i at lukke deres egne apps for at drive én centralt, især økonomi, hvilket har resulteret i RejseBillet. Alligevel fortsætter de med at investere i deres egne apps på længere sigt, så lad os nu se hvad der sker.
DSB og måske også DOT er dog ikke interesserede i at lukke deres egne apps. DSB udvikler endda en konkurrent til den kommende digitale Rejsekort app, ligesom at de kun tilbyder Orange og DSB Plus fordele i deres egen app.