Citat fra: mgameing123 Dato 18/09-23, 10:19Hej alle sammen. Jeg har set for de sidste par år hvor forringet kollektiv trafik er blevet. Mange busruter har lukket ned og Vejle til Struer banen har gået helt ned ad bakken. Er det sådan regeringen hader offentlig transports ellers har vi nogle korrupt politikere som er finansieret af bilfirmaer?
Det er i hvert fald en regering uden store ambitioner på trafikområdet. Timemodellen blev droppet, dermed også tanken om bedre integration, og selvom der er blevet nedsat en transportkommission, så er det ligesom med sundhedskommissionen tvivlsom at den kommer til at konkludere andet end at højklasset kollektiv trafik ikke kan finansieres tilstrækkeligt med nuværende midler (hvilket vi i forvejen viste, no shit sherlock) og at løsningen ligger i at have mindre store forventninger til systemet, fordi vi åbenbart er så røvforkælede i Danmark. Sagt anderledes: glem god kollektiv transport udenfor de store byer, og egentlig (hvis vi skal være helt ærlige), også uden for Hovedstadsområdet... Alle dem der bliver efterladt på perronen (haha) kan bruge taxa eller Uber.
Jeg håber at jeg tager fejl, men selv hvis det sker, så ville der forhåbentlig så også opstå noget oprør fra baglandet, når rapporten kommer ud, fordi den folkelig og politisk modstand til alle de nedskæringer har i forvejen manglet, nok fordi man fra politisk side syntes at færre busruter eller dårligere togbetjening nok ikke var sjovt i udkantsdanmark, men, set i øjne af mange lokale politikere selv ejer bil, ikke det største problem alligevel.