Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Nye EB på vej til DK
Gå ned Sider: 1 [2]
Nye EB på vej til DK
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 16/09-22, 15:04.
Citat fra: bth Dato 16/09-22, 13:03Padborg = 12/9 kl 22:15
København G 13/9 kl 15:45
/Bjørn
Tak for info - Jeg opdaterer databasen.

Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

Nye EB på vej til DK
Af LM94. 16/09-22, 16:25.
Citat fra: andersj Dato 15/09-22, 23:303241 + 3242 er ankommet til København og dermed er leveringen af alle 42 bestilte Vectron lokomotiver afsluttet.

Jeg ved dog ikke hvilken dag lokomotiverne ankom til hverken Padborg eller København.

Nogle der ved hvad status er på at få dem godkendt til at køre i Tyskland (og Sverige ifølge rygter)?

Nye EB på vej til DK
Af RasmusD. 16/09-22, 18:07.
Citat fra: LM94 Dato 16/09-22, 16:25Nogle der ved hvad status er på at få dem godkendt til at køre i Tyskland

Det bliver gjort når de skal bruges.

Når godkendelsen først er givet, skal den vedligeholdes. I Danmark er det for eksempel sådan, at et ATC-godkendt køretøj skal køre på en ATC-strækning mindst en gang om året, ellers ophæves godkendelsen.

Derfor giver det kun hovedpiner at få godkendt EB til kørsel i Tyskland længe før denne kørsel rent faktisk skal finde sted.

Nye EB på vej til DK
Af Svend. 16/09-22, 18:26.
Citat fra: LM94 Dato 16/09-22, 16:25
Citat fra: andersj Dato 15/09-22, 23:303241 + 3242 er ankommet til København og dermed er leveringen af alle 42 bestilte Vectron lokomotiver afsluttet.

Jeg ved dog ikke hvilken dag lokomotiverne ankom til hverken Padborg eller København.

Nogle der ved hvad status er på at få dem godkendt til at køre i Tyskland (og Sverige ifølge rygter)?

Har du hørt, at de også får svensk ATC?

Nye EB på vej til DK
Af 1993matias, Kh. 16/09-22, 18:31.
Citat fra: Svend Dato 16/09-22, 18:26Har du hørt, at de også får svensk ATC?
De har de vist doppet. Det skulle have været brugt til nattoget Stockholm - Malmø - Hamborg, men DSB sprang fra og nu kører HectorRail det gennem Danmark i stedet

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

Citat fra: 1993matias Dato 16/09-22, 18:31
Citat fra: Svend Dato 16/09-22, 18:26Har du hørt, at de også får svensk ATC?
De har de vist doppet. Det skulle have været brugt til nattoget Stockholm - Malmø - Hamborg, men DSB sprang fra og nu kører HectorRail det gennem Danmark i stedet

DSB skulle kun kører toget København - Padborg (- Hamborg)* og der var ikke planer om andet.
I sidste ende var det manglende trækkraft over Øresund der gjorde at Hector overtog hele vejen igennem Danmark

*Hamborg så hurtigt som muligt

Nye EB på vej til DK
Af QN903Qnr0779. 16/09-22, 20:36.
Citat fra: RasmusD Dato 16/09-22, 18:07Når godkendelsen først er givet, skal den vedligeholdes. I Danmark er det for eksempel sådan, at et ATC-godkendt køretøj skal køre på en ATC-strækning mindst en gang om året, ellers ophæves godkendelsen.


Det gælder jo så heldigvis ikke længere, efter at alle tekniske krav til køretøjer er overgået fra DSB og Banedanmark til Trafikstyrelsen, og til harmoniseret EU-lovgivning administreret af ERA.

Nye EB på vej til DK
Af FutteV. 17/09-22, 23:49.
Jeg har ikke set at 41 og 42 er på GB. Jeg var dernede i dag.

Nye EB på vej til DK
Af thomastog. 18/09-22, 08:51.
Citat fra: FutteV Dato 17/09-22, 23:49Jeg har ikke set at 41 og 42 er på GB. Jeg var dernede i dag.
Måske de var inde i hallen ?

Citat fra: QN903Qnr0779 Dato 16/09-22, 20:36
Citat fra: RasmusD Dato 16/09-22, 18:07Når godkendelsen først er givet, skal den vedligeholdes. I Danmark er det for eksempel sådan, at et ATC-godkendt køretøj skal køre på en ATC-strækning mindst en gang om året, ellers ophæves godkendelsen.


Det gælder jo så heldigvis ikke længere, efter at alle tekniske krav til køretøjer er overgået fra DSB og Banedanmark til Trafikstyrelsen, og til harmoniseret EU-lovgivning administreret af ERA.

Er du sikker på det?
Det er stadig Banedanmark der er ansvarlig for dokumentationen til STM-DK. Dokumentationen skal så via en assessor godkendes af Trafikstyrelsen før den kan anvendes i praksis. Godkendelse af ETCS-udrustning med STM har det interoperable element som de enkelte infrastrukturforvaltere skal nikke til inden det kan godkendes af ERA og STM'er som godkendes af de nationale styrelser med infrastrukturforvalterne i baggrunden. Banedanmark har ikke fraveget kravet om ATC-tillysningskørsler.
mvh
Stig

Nye EB på vej til DK
Af bth. 20/09-22, 13:55.
 Banedanmark har ikke fraveget kravet om ATC-tillysningskørsler.
mvh
Stig
[/quote]

Både og... Når der tales STM køres der IKKE tillysningskørsler pr individ, derimod pr softwareversion.
/Bjørn

Nye EB på vej til DK
Af FutteV. 20/09-22, 20:44.
Citat fra: thomastog Dato 18/09-22, 08:51
Citat fra: FutteV Dato 17/09-22, 23:49Jeg har ikke set at 41 og 42 er på GB. Jeg var dernede i dag.
Måske de var inde i hallen ?

Ja, så 41 her i dag  ;D

Nye EB på vej til DK
Af Niels Bak. 21/09-22, 00:35.
Citat fra: RasmusD Dato 16/09-22, 18:07
Citat fra: LM94 Dato 16/09-22, 16:25Nogle der ved hvad status er på at få dem godkendt til at køre i Tyskland

Det bliver gjort når de skal bruges.

Når godkendelsen først er givet, skal den vedligeholdes. I Danmark er det for eksempel sådan, at et ATC-godkendt køretøj skal køre på en ATC-strækning mindst en gang om året, ellers ophæves godkendelsen.

Derfor giver det kun hovedpiner at få godkendt EB til kørsel i Tyskland længe før denne kørsel rent faktisk skal finde sted.

Det skal den så fra næste forår. Tyske IC1-vogne trukket af Vectron skal afløse IC3'erne på trafikken mod Hamborg indtil Talgo-vognene bliver leveret, formentlig i 2024.

Citat fra: bth Dato 20/09-22, 13:55Banedanmark har ikke fraveget kravet om ATC-tillysningskørsler.
mvh
Stig

Både og... Når der tales STM køres der IKKE tillysningskørsler pr individ, derimod pr softwareversion.
/Bjørn
[/quote]
Ikke helt. Hver First of Class skal igennem tillysningskørsel.

Gå op Sider: 1 [2]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak