Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- Kollision i Itzehoe
Kollision i Itzehoe
Af andersj, Aalborg. 3/11-23, 15:11.
Over middag er et BR 101 lokomotiv kollideret med den stamme af IC1 vogne fra Westerland som det skulle koble sammen med i Itzehoe. Lokomotivet ramte stammen med ca. 20 km/t, hvilket fik kufferter til at falde ned og stående rejsende til at falde.

Forskellige medier melder mellem 11 og 16 kvæstede,

Hamburger Abendblatt: https://www.abendblatt.de/region/pinneberg/article239939596/Lok-kracht-in-Personenzug-mehrere-Verletzte-in-Bahnhof.html

SHZ: https://www.shz.de/lokales/itzehoe/artikel/unfall-mit-intercity-aus-sylt-im-itzehoer-bahnhof-viele-verletzte-45791316

Bundespolizeiinspektion Flensburg - Pressemeddelelse: https://www.presseportal.de/blaulicht/pm/50066/5641021

Anders

Kollision i Itzehoe
Af andersj, Aalborg. 3/11-23, 15:54.
Opdatering fra Bundespolizeiinspektion Flensburg - https://www.presseportal.de/blaulicht/pm/50066/5641172

16 tilskadekomne bekræftet, 11 bragt til sygehuse med ambulance og 5 lettere tilskadekomne vil selv opsøge egen læge.

Anders

Kollision i Itzehoe
Af Baumann, Hjordkær. 3/11-23, 19:08.
link fra fjæsen
https://www.facebook.com/profile.php?id=100044600286642

efter at set dette fra fjæsen, tror jeg at lokomotivet har kørt lidt mere end 20 km/t.

Kollision i Itzehoe
Af RasmusD. 3/11-23, 20:24.
Nu er jeg ikke havariekspert, men sådan et lokomotiv vejer snildt 80-90 tons. Så kan selv en beskeden hastighed som 20 km/t godt være voldsom. 

Kollision i Itzehoe
Af AndreasM. 4/11-23, 09:44.
Citat fra: Baumann Dato  3/11-23, 19:08link fra fjæsen
https://www.facebook.com/profile.php?id=100044600286642

efter at set dette fra fjæsen, tror jeg at lokomotivet har kørt lidt mere end 20 km/t.

Nedenstående var 33km/t. Små hastigheder kan sagtens gøre stor skade ved jernbanen.

https://da.m.wikipedia.org/wiki/Persontog_kollideret_frontalt_ved_Regstrup#/media/Fil%3ARegstrup_train_collision_1998.jpg

Gå op Sider:[1]
Svenska-lok
DB Cargo

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak