Citat fra: Niels Buch Dato 8/09-23, 13:46Citat fra: Per Holm Dato 8/09-23, 13:05Citat fra: A.Morup Dato 8/09-23, 12:59Det ødelagte spor bliver først delvist genåbnet i starten af 2024:
https://www.swissinfo.ch/eng/business/damaged-train-to-be-removed-from-gotthard-by-end-september/48792944
... og hverken Lötschberg eller Semmering Basistunneler for ikke at tale om Grimseltunnel er i nærheden af at være klar til brug - og Vikingetoget er ramt af krig.
Sort uheld.
Hvad mener du med at Lötschberg basistunnelen ikke er klar til brug? Det har den da været siden 2007.
Jeg er godt klar over at der kun er et spor i Lötschberg tunnelen på en del af strækningen, men det har der jo altid kun været.
Just det: At kun 40% af Lötschberg-strækningen er dobbeltsporet og at det uanset hvilken af de to muligheder man vælger vil kræve en langvarig spærring at få dobbeltsporet hele vejen igennem.
En tvivlsom besparelse der blev foretaget.
Brenner og Semmering Basistunneler er stærkt savnede.