Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Strækning 7 - hvorfor bevarer BaneDK den?
Gå ned Sider: 1 [2]
Citat fra: mikkelwf Dato 19/07-23, 13:20
Citat fra: thomastog Dato 19/07-23, 11:19
Citat fra: Michael Deichmann Dato 19/07-23, 08:51
Citat fra: RasmusD Dato 19/07-23, 03:25
Citat fra: Michael Deichmann Dato 18/07-23, 23:24Som det er anført flere gange skal banen nedlægges ved lov i Folketinget og det er ikke sket.

Jeg undskylder på forhånd at jeg nu nok kommer til at lyde som en kværulerende flueknepper, men jeg vil bare gerne undgå eventuelle misforståelser:

Ordet "skal" antyder lidt at der er taget en beslutning eller sådan noget, og det er der ikke. Strækning 7 kan kun nedlægges ved lov, da den er oprettet ved lov. Aktuelt er der vist ingen planer om at den skal nedlægges.
Tak, jeg kunne godt se at det kunne misforstås så fint med præcisering.

Hvis man husker at læse ".. og det er ikke sket", så er der ikke megen plads til misforståelser. Og 'skal' er et ord med mange betydninger.

Det passer jo ikke..

Det du citerer, betyder jo, rent faktisk, at det ikke er sket endnu - ikke at hensigten ikke er der..

Så hvis den skulle nedlægges, kunne der allerede være stillet forslag om det, men det forslag er ikke stemt gennem folketinget endnu, så derfor: ".. og det er ikke sket", men den skal stadig.

"Kan" er en bedre om mere præcis formulering i dette tilfælde..

Der tages slet ikke stilling til om der er hensigt, eller ikke hensigt. Det er udelukkende noget der opstår hos dig, når du læser det.

Vil fastholde, at der skal en del kreativ fejllæsning til, for at misforstå den omtalte sætning.

"Jeg læste et sted at den skulle nedlægges..." og så kommer vi til at snakke om det jævnligt det næste år 😂

Den slags misforståelser opstår hyppigt.

Citat fra: RasmusD Dato 19/07-23, 14:01"Jeg læste et sted at den skulle nedlægges..." og så kommer vi til at snakke om det jævnligt det næste år 😂

Den slags misforståelser opstår hyppigt.
Citat fra: thomastog Dato 19/07-23, 13:44
Citat fra: mikkelwf Dato 19/07-23, 13:20
Citat fra: thomastog Dato 19/07-23, 11:19
Citat fra: Michael Deichmann Dato 19/07-23, 08:51
Citat fra: RasmusD Dato 19/07-23, 03:25
Citat fra: Michael Deichmann Dato 18/07-23, 23:24Som det er anført flere gange skal banen nedlægges ved lov i Folketinget og det er ikke sket.

Jeg undskylder på forhånd at jeg nu nok kommer til at lyde som en kværulerende flueknepper, men jeg vil bare gerne undgå eventuelle misforståelser:

Ordet "skal" antyder lidt at der er taget en beslutning eller sådan noget, og det er der ikke. Strækning 7 kan kun nedlægges ved lov, da den er oprettet ved lov. Aktuelt er der vist ingen planer om at den skal nedlægges.
Tak, jeg kunne godt se at det kunne misforstås så fint med præcisering.

Hvis man husker at læse ".. og det er ikke sket", så er der ikke megen plads til misforståelser. Og 'skal' er et ord med mange betydninger.

Det passer jo ikke..

Det du citerer, betyder jo, rent faktisk, at det ikke er sket endnu - ikke at hensigten ikke er der..

Så hvis den skulle nedlægges, kunne der allerede være stillet forslag om det, men det forslag er ikke stemt gennem folketinget endnu, så derfor: ".. og det er ikke sket", men den skal stadig.

"Kan" er en bedre om mere præcis formulering i dette tilfælde..

Der tages slet ikke stilling til om der er hensigt, eller ikke hensigt. Det er udelukkende noget der opstår hos dig, når du læser det.

Vil fastholde, at der skal en del kreativ fejllæsning til, for at misforstå den omtalte sætning.

Tja nu har manden der oprindeligt skrev det selv sagt at kunne misforstås..

Og du glemmer én vigtig ting her.. Kommunikation består af både afsender og modtager, så du kan ikke bare tørre dårlig/uklar kommunikation af på mig som modtager.. Det er både arrogant og dovent..

Der skal altså to til at misforstå hinanden.. :)

Så - lad os nu komme tilbage til det det hele handler om: Strækning 7. Har netop læst andetsteds i forummet her at usikrede overkørsler kan passeres i snegletempo under tyfonering. Lad os så komme rundt om de huse. Og gerne i veterantrolje  :)

Citat fra: tscheel Dato 14/08-23, 22:19Så - lad os nu komme tilbage til det det hele handler om: Strækning 7. Har netop læst andetsteds i forummet her at usikrede overkørsler kan passeres i snegletempo under tyfonering. Lad os så komme rundt om de huse. Og gerne i veterantrolje  :)

Hvad nu, hvis jeg siger CBTC ?

Desuden kan man ikke komme forbi boldbanerne ved gasværksgrunden, for tiden.

Citat fra: tscheel Dato 14/08-23, 22:19Så - lad os nu komme tilbage til det det hele handler om: Strækning 7. Har netop læst andetsteds i forummet her at usikrede overkørsler kan passeres i snegletempo under tyfonering. Lad os så komme rundt om de huse. Og gerne i veterantrolje  :)

Hofor har et, tilsyneladende, evighedsprojekt kørende, så det har formentlig lange udsigter alene af den grund. De har i et par år, frit efter min hukommelse, arbejdet med at trække to rør under sporet.

Gå op Sider: 1 [2]
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak