Citat fra: RasmusD Dato 7/08-23, 20:49Selvom hverdagen ikke går så katastrofalt dårligt som de to hændelser, synes jeg godt man kan argumentere for at Hamborg-toget generelt ikke kører særlig godt.
dagens IC 1192 er p.t. +14 min.
Internationale tog er noget som Compagnie Internationale des Wagons-Lits kunne drive. Siden da er der gået regeltyranni, manglende kommunikation, mangel på kompetencer og ansvarsforflygtigelse i det, vilje er der heller ikke meget at lugte af. At toget kom 2 timer for sent af sted i Kh betyder at man har 3:20 at varsle personalet der skal overtage i Padborg om det. 3:20 til at skaffe udhvilet personale og fragte dem i en Taxa.
Et eksempel på mangel af vilje og kompetence kan høre hver dag:
Der skal laves højtalerudkald til ca 300...400 mennesker: dansk-tysk-engelsk
En pæn stor forsamling mennesker og endda på fremmedsprog. Alle vi andre gennemgår hvad vi mon vil sige inden vi stiller os op og have en taleseddel. Den havde måske også været forbi mindst 1 kollega, der kan det det sprog.
Nej, vi få freestylegrammatik og semantiske nyskabelser der nogen gange er til morskab andre gange til tårekrumning. Hvem udsætter dog personalet for den ydmygelse?
Om misforstår mig ej: Pyt med fonetikken, en togfører er ikke radiovært.