Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- Letbanen i Firenze
Letbanen i Firenze
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 4/08-23, 10:26.
Jeg har været et par dage i Firenze, hvor to letbanelinjer opereres af GEST med vogne bygget af Hitachi.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
T1 åbnede i 2010 og T2 i 2019.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Foran hovedbanegården "Stazione Ferroviaria Firenze Santa Maria Novella" deler de to linjer sporet.

Det var næsten umuligt at fotografere i fred med tusindvis af turister, der rendte rundt som hovedløse høns.

T1 på vej mod Ospedale - en alternativ måde at skrive Hospital.

To Hitachi Sirio vogne på linje T2s endestation Peretola Aeroporto.

Skarpe kurver ved lufthavnen, som der også var en del af ind gennem byen.

Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

Letbanen i Firenze
Af Niels Buch. 4/08-23, 13:02.
Må jeg have lov til at supplere med 2 billeder fra et besøg i Firenze i september 2019. Begge billeder fra linje T1.

Første billede er taget i nærheden af holdestedet Vittorio Emanuele II, hvor de to køreretninger er i hver sin gade.

Andet billede er fra holdestedet Batoni.

Hilsen
Niels

Letbanen i Firenze
Af D 826. 5/08-23, 17:26.
Hej Tommy

Det var næsten umuligt at fotografere i fred med tusindvis af turister, der rendte rundt som hovedløse høns.

Tak for en tur til Firence. Jeg var der i juli 2019, der havde jeg ingen problemer med turister, som gik i vejen, når der skulle fotografer sporvogne. Bedøm selv neden for.

Foran hovedbanegården i Firence juli 2019 (kh).

Hilsner Keld

Gå op Sider:[1]
Reise til Kiøbenhavn 1856
Reise til Kiøbenhavn 1856

I 1856 foretog Morten Nielsen en rejse fra Odense til København med den netop åbnede jernbaneforbindelse fra Korsør til København. Mortens oldebarn Jan Geugjes har indsendt Mortens dagbog fra turen, som vi bringer her.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak