Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Generelt

- Ingen tog mellem Lunderskov og Esbjerg
Gå ned Sider: 1 2 [3]
Ingen tog mellem Lunderskov og Esbjerg
Af Mikkelhk, Lunderskov. 6/08-23, 11:42.
JV.dk "erfarer fra pålidelig kilde" at det var en ekstern entreprenør, ikke Banedanmark eller en entreprenør bestilt af Banedanmark, der havde gravet et lyslederkabel over ved Gørding, og ikke havde meldt dette til Banedanmark. Efter kablet var blevet splidset natten til mandag, var der også et printkort der var defekt, muligvis som følge af overgravningen.
Artiklen kræver abonnement (vistnok bare til en hvilken som helst af Jysk Fynske Mediers sider) for at kunne læses: https://jv.dk/esbjerg/derfor-stod-togene-stille-i-flere-doegn-det-er-en-af-de-meget-lange-signalfejl-vi-har-oplevet .

Hilsen Mikkel

Ingen tog mellem Lunderskov og Esbjerg
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 6/08-23, 12:14.
Den seneste entreprisekontrakt (som jeg kan huske at have set) var fra dengang Banedanmark eksisterede som DSBs Banetjeneste. Deri var fastsat en megastor bod hvis der som følge af entreprenørens virke skete noget der forstyrrede toggangen.

Men det var en bod der var aftalt mellem parterne og entreprenøren må derfor antages at have indregnet en passende risikopræmie i sit tilbud.

I det aktuelle tilfælde vil der være tale om erstatningsansvar udenfor kontrakt og det kan vise sig at blive langt sværere at komme igennem med ...

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Gå op Sider: 1 2 [3]
Billige jernbane T-shirts

Rangerlokomotiv litra ML
Rangerlokomotiv litra ML

I Jernbanebladet 1967 nr. 3 har vi fundet denne artikel om en ener på de danske skinner: rangerlokomotivet DSB ML 6, der blev bygget i foråret 1945 på Derby Works, som var de Britiske Statsbaners værksteder for det centrale distrikt.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak