Citat fra: Svend Dato 1/08-23, 16:07Citat fra: Poul Andersen Dato 1/08-23, 15:38Citat fra: Henrik Hansen Dato 1/08-23, 15:34Det er altid bedst at komme med den korrekte forklaring på et problem, specielt når man skifter forklaring løbende, og problemet ikke ser ud til at kunne blive løst indenfor den tid der er skrevet. Der er ansat i massevis af kommunikationsmedarbejdere i både DSB og Banedanmark, der kan bruges til at forfatte en tekst til pressen eller hjemmesiden.
Blot at kalde alt 'signalproblemer' er for let. Det er i princippet at tale ned til folk, fordi afsendere er af den opfattelse, at modtageren alligevel ikke kan forholde sig til andet end en general forklaring (signalproblemer)
Man skal selvfølgelig ikke gå i detaljer, men meget kunne klares ved at kalde det hvad der er, f.eks:
'Fejl på et sporskifte på xx'
'Der er gravet et kabel over, hvorfor vi ikke kan .....'
'Vi kan ikke fjernstyrer stationerne mellem xx og xx'
'Et tog er gået i stå mellem xx og xx'
'Signalerne mellem xx og xx giver problemer, derfor kan vi ikke .....'
'Strømmen et gået på xx - det giver følgende problemer .....'
Der er massevis at korte og ikke tekniske forklaringen, der kan bruges - blot at kalde alt 'signalproblemer' er at bruge den laveste fællesnævner som forklaring.
På DSB´s hjemmeside nævnes nu en "fjernstyringsenhed" som årsagen.
mvh.
Poul.
Årsag: Beskadiget lyslederkabel
Hej alle!
Et lakonisk spørgsmål kunne så være: Hvem er det så, der har beskadiget det lyslederkabel? Er det en entreprenør, som ikke har været opmærksom, eller som ikke har fået de rigtige planer over, hvor lyslederkablerne er placeret. Eller er der "hærværksmænd" på sporet? Ja, jernbanen er sårbar, og der er nok ikke nogen, der melder sig selv.
PS: I går var jeg på den sønderjyske motorvej, og efter kl. ca 12, hvor jeg befandt mig i bil i nordgående retning "uden problemer", bemærkede vi en kæmpekø, mange km. lang af både personbiler, lastbiler og "motorhomes" i sydgående retning, og den strakte sig (ud fra hukommelsen) fra Vojens i syd og til næsten Kolding i nord. Ud af "øjenkrogen" kunne vi se en væltet lastbil på åstedet, men der var hjælp på stedet. Som min kone sagde: Det var da godt, at det ikke var sket, da vi var på vej mod syd!
Ja, den trafik er ustyrlig, både vejtrafikken og jernbanetrafikken, men sidstnævnte får oftest de "værste offentlige knubs i dagspressen"!