Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- AKIEM BR187 i Danmark?
AKIEM BR187 i Danmark?
Af QN903Qnr0779. 25/07-23, 21:41.
Faldt over denne på leasing-firmaet AKIEM's hjemmeside:
https://www.akiem.com/wp-content/uploads/2018/07/BR-187-EN-1.pdf
Se side 2, nederst til højre. Det passer da vist ikke helt, BR187 er da aldrig blevet testet i Danmark....

AKIEM BR187 i Danmark?
Af mikkelwf. 25/07-23, 21:52.
Citat fra: QN903Qnr0779 Dato 25/07-23, 21:41Faldt over denne på leasing-firmaet AKIEM's hjemmeside:
https://www.akiem.com/wp-content/uploads/2018/07/BR-187-EN-1.pdf
Se side 2, nederst til højre. Det passer da vist ikke helt, BR187 er da aldrig blevet testet i Danmark....

Det står der heller ikke noget om..

Der står de kan køre / er tilladt / forventes tilladt i DK..

Hvor ser du det med at de skulle være testet her?

Citat fra: mikkelwf Dato 25/07-23, 21:52Det står der heller ikke noget om..
Der står de kan køre / er tilladt / forventes tilladt i DK..
Der står "Homologations", hvilket i alle andre sammenhænge betyder "Ibrugtagningstilladelser". Og det har de givetvis ikke uden at være blevet testet.....

AKIEM BR187 i Danmark?
Af esni. 26/07-23, 15:56.
Citat fra: QN903Qnr0779 Dato 25/07-23, 22:01
Citat fra: mikkelwf Dato 25/07-23, 21:52Det står der heller ikke noget om..
Der står de kan køre / er tilladt / forventes tilladt i DK..
Der står "Homologations", hvilket i alle andre sammenhænge betyder "Ibrugtagningstilladelser". Og det har de givetvis ikke uden at være blevet testet.....

Det er vel strengt taget kun ZUB123 attesten der kræver en prøvekørsel i DK?
Hvis det er korrekt forstået, så siger teksten vel kun at de har godkendte tegninger, som de kan installere efter - og kunder ikke skal betale før "Ibrugtagningstilladelsen" har alle stempler og underskrifter?

Eskild

AKIEM BR187 i Danmark?
Af Niels, Aarhus. 26/07-23, 16:20.
Goddag i Forum.

Såvidt jeg kan se,så står der ved "power supply" kun 15 kV AC under "D-Dk-S".
Det bliver vel lidt svært at finde et sted med den strømforsyning i DK  ;)

Venlige hilsner

Niels H.

AKIEM BR187 i Danmark?
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 26/07-23, 16:26.
Seneste redigering: 26/07-23, 16:28 af Per Holm
Citat fra: Niels Dato 26/07-23, 16:20... så står der ved "power supply" kun 15 kV AC under "D-Dk-S".

Det bliver vel lidt svært at finde et sted med den strømforsyning i DK  ;)
 

Enkelte spor i Padborg og derudover "last mile" diesel.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

AKIEM BR187 i Danmark?
Af Niels, Aarhus. 26/07-23, 17:33.
- åh ja, selvfølgelig  :)

Vh. Niels H.

AKIEM BR187 i Danmark?
Af esni. 26/07-23, 21:01.
Citat fra: Per Holm Dato 26/07-23, 16:26
Citat fra: Niels Dato 26/07-23, 16:20... så står der ved "power supply" kun 15 kV AC under "D-Dk-S".

Det bliver vel lidt svært at finde et sted med den strømforsyning i DK  ;)
 

Enkelte spor i Padborg og derudover "last mile" diesel.

Men under de betingelser får  du da ikke brug for ZUB123, som påstås at være understøttet?

Indtil videre må dette prospekt karakteriseres som 'Slideware' eller 'Vapourware'

Lad os tales ved når vi ser den første nord for Padborg...

Eskild

Citat fra: esni Dato 26/07-23, 15:56Det er vel strengt taget kun ZUB123 attesten der kræver en prøvekørsel i DK?
Nej, det er (indtil nu?) også meget andet, bl. a. elektrisk kompatibilitet, se https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2016/1465

AKIEM BR187 i Danmark?
Af esni. 27/07-23, 06:36.
Citat fra: QN903Qnr0779 Dato 26/07-23, 21:57
Citat fra: esni Dato 26/07-23, 15:56Det er vel strengt taget kun ZUB123 attesten der kræver en prøvekørsel i DK?
Nej, det er (indtil nu?) også meget andet, bl. a. elektrisk kompatibilitet, se https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2016/1465
Der skal måles efter danske regler, men skal denne måling foregå i DK? (jeg kunne ikke gennemskue det juridiske sprog)

Eskild

Mon ikke AKIEM (ligeosm andre) godt ved at BR 187 kommer til Danmark inden så længe (2024-2025), men at de formelt venter på, at det meldes ud, da de første maskiner ikke bliver fra AKIEM. AKIEM har til gengæld identiske maskiner, der vil kunne omdannes til kørsel gennem Danmark.

P.S: Både BR 146, 147, 186, 187 og 188 har både 15 og 25 kV, da det er samme komponenter. På flere maskiner er det dog ikke låst op via software eller homologeret.

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak