Citat fra: mpp Dato 21/07-23, 01:18Historien melder ikke noget om hvorvidt indretningen eller sæderne bliver opgraderet, men det er nu engang pudsigt, at DB har opgraderet diverse IC- og ICE-vogne til deres nyeste sæder ved midtvejsgennemsyn, mens DSB stædigt holder fast i et design fra før vi fik mobiltelefoner og bærbare computere.
Så vidt jeg kan tælle mig frem til har DSB 5-6 forskellige layouts i deres vogne og ikke noget egentligt system i hvor man kan sidde i de bedste sæder. Det virker lidt dumt når en af fordelene ved toget netop er at man kan arbejde på vejen, så længe der altså er et brugbart bord ved ens sæde.
Levetiden for IR4 (og IC3) er nogle få år. Så spørgsmålet er hvor meget man vil gøre i denne runde. For Alstom Coradia Stream er på vej som afløser for dem. Ellers synes jeg, at man burde have gjort mere med dobbeltdækkerene. Der er kun strømstik på få pladser.
Ellers håber jeg at Alstom Coradia Stream bliver som den mockup, som DSB har, som jeg har prøvet at sidde i. Her er plads til at side med en bærbar pc'er. For der er for lidt plads med flyopstilling i IR4 at have en bærbar foran sig.