Citat fra: stassc Dato 10/08-23, 07:09Citat fra: tscheel Dato 14/07-23, 23:07Det var alligevel en alvorlig udtalelse!
Jeg pendler faktisk på Kystbanen. Jeg har også pendlet med S-tog, og der må jeg bare sige at det er en væsentlig dårligere oplevelse. At forsøge at arbejde på et S-tog i myldretiden fungerer feks ikke. Komforten i kørslen/sporet er også dårligere. Og som det også noteres af andre pendler mange længere på Kystbanen og S-tog med stop hele vejen er derfor ikke en god løsning. Igen, det svarer til at foretrække Lint Fredericia-Struer fremfor IC3.
Jeg forstår at S-tog accellererer bedre, men tvivler også lidt på det med tidsbesparelsen. Da ringbanen gik fra manuel styring til CBTC måtte man gå fra 5- til 6-min drift da automatikken kræver for meget sikkerhed til man kan køre lige så effektivt som med lokofører i fuld kontrol. Og det ville vel være tanken at automatisere hvis man - Generaldirektøren forbyde det - skulle indføre S-tog til Helsingør. Lad os nu ikke devaluere flere strækninger og i stedet forbedre hvad vi har.
Længe leve Kystbanen!
Ja den var med vilje lidt haard i kanten
Men, hvis du laeser rapporter om S-tog paa den straekning saa er der gode tidsbesparelser for langt de fleste rejsende. Men ja, kommer du HELT nordfra (ikke mange), og skal HELT ind til byen (de fleste) saa er komforten vigtig. Men jeg synes ikke muligheden for at arbejde i toget boer vaere hovedargument. Hvis du kigger paa den gennemsnitlige rejsende i toget saa kigger de fleste paa sin telefon, de arbejder ikke paa en baerbar. Saa hellere spare lidt tid og have bedre frekvens OG have et ekstra roer til resten af netvaerket som ville vaere en GIGANTISK forbedring for hele byen.
Man behøver ikke engang at inddrage sporene. Prøv at læse hvad jeg skrev her på det gamle forum:
https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?mode=thread&id=141447#p141461Som man kan se på billederne der så bliver Hellerup endestationen for regionaltog. Det betyder at man ikke reducerer kapaciteten på København H/Østerport/Helgoland.
Forlængelse af Linje C giver ikke flere tog i timen gennem røret, ej Linje H.
Man kunne fordoble antallet af afgange på Linje H så man kommer op på 33 tog i timen i myldretiden i røret hvilket er helt fint for CBTC.
Derudover er der også Linje F der kunne forlænges.
Mon ikke komforten bliver bedre med de nye S-tog som har 30 års teknologiske forbedringer. Derudover er der også det faktum at man baserer dem på en regionaltogsplatform.
Derudover er der også alt snakken om eksprestunellen.