Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- "Vandmetro" forskellige steder på Øresund?
"Vandmetro" forskellige steder på Øresund?
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 8/07-23, 00:08.
Når man alligevel arbejder med nautiske forbedringer af Stockholms nærtrafik kan man jo lige så godt tænke ud af boksen og se på hvad der ned samme teknologi kan gøres omkring Helsingør, Hälsingborg, Malmö og København.

Omkring ibrugtagningen af den faste forbindelse på tværs af Sundet pendlede jeg tværs over og noterede at de opnåede forbedringer lige så vel kunne være opnået ved bedre beliggende anlægssteder, for Nordhavn St. isf. Havnegade.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/har-testas-elektrisk-flygbat-mellan-malmo-och-kopenhamn

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Ja så vender man jo lige tilbage til flyvebådene der i sig selv blev erstattet i 80'erne med nogle lidt langsommere katamaraner. Men det er da lidt interessant trods alt.

Gå op Sider:[1]
Indsend billeder
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924

Ved Lollandsbanens 50 års jubilæum i 1924 udgav banen denne bog på 110 sider, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1874 til 1924. Teksten er konverteret til HTML.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak