Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Via hvorfor?
Gå ned Sider: 1 2 3 [4]
Via hvorfor?
Af mpp. 29/03-24, 21:28.
Citat fra: thadef Dato 29/03-24, 20:45
Citat fra: mpp Dato 13/03-24, 18:37Det sagt skal man selvfølgeligt kun gøre det, hvis man gerne vil gøre togdriften til en success. Det er lidt uklart med den nuværende regering, men det kan selvfølgeligt ændre sig efter et valg, hvor man beslutter sig for at plukke en af de absolut mest lavthængende frugter.

Ville det ikke være muligt for DSB eller DOT at indføre linjenumre uden politisk indblanding. Eller det uden for deres kompetencer.

Man skulle da synes at de godt kunne lave linjenumre men det kan selvfølgeligt blive besværliggjort, hvis noget af det skal i udbud. Jeg har svært ved at se hvorfor politikerne skal indover det

Via hvorfor?
Af steenth. 29/03-24, 22:50.
Citat fra: emc Dato 29/03-24, 16:53Her ender vi ved min anden kæphest; nuancér "Regionaltog/Re"-begrebet, så man ikke er i tvivl. Ovenstående eksempler kunne vel løses således (?);
RE Næstved via Roskilde
RE Næstved via Køge
RE+ el. IC Nykøbing F (dagtimer)
RE Nykøbing F via Køge N, Ringsted (ikke dagtimer)
Et problem, som er allerede nu er med IC tog, som bruges som regionaltog, at 1. klassetillægget er betydelig højere med tog med IC status. Fx toget Ringsted-Lufthaven har de tog kører til og fra Odense IC status, mens dem som vender i Slagelse, er regionaltog. Der er nogle som gerne vil betale 40 kroner tillæg for 1. klasse i regionaltog, men tillægget til IC-tog på 180 kroner er for dyrt. Prisforskellen er også væsentlig på pendlerkort.

Via hvorfor?
Af emc. 7/04-24, 17:27.
Den anden dag på Kokkedal St.

På skærmen:
Næstved via Kbh H (ubrugelig info, da alle tog i Kokkedal vil køre via Kbh H)

På toget:
Næstved via Køge
(Brugbart, da det både fortæller, at der køres via KØR og Lille Syd)

Via hvorfor?
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 8/04-24, 00:11.
Citat fra: steenth Dato 29/03-24, 22:50
Citat fra: emc Dato 29/03-24, 16:53Her ender vi ved min anden kæphest; nuancér "Regionaltog/Re"-begrebet, så man ikke er i tvivl. Ovenstående eksempler kunne vel løses således (?);
RE Næstved via Roskilde
RE Næstved via Køge
RE+ el. IC Nykøbing F (dagtimer)
RE Nykøbing F via Køge N, Ringsted (ikke dagtimer)
Et problem, som er allerede nu er med IC tog, som bruges som regionaltog, at 1. klassetillægget er betydelig højere med tog med IC status. Fx toget Ringsted-Lufthaven har de tog kører til og fra Odense IC status, mens dem som vender i Slagelse, er regionaltog. Der er nogle som gerne vil betale 40 kroner tillæg for 1. klasse i regionaltog, men tillægget til IC-tog på 180 kroner er for dyrt. Prisforskellen er også væsentlig på pendlerkort.
hvad er forskellen på de 2 første klasser?

Via hvorfor?
Af nrk. 8/04-24, 02:51.
Citathvad er forskellen på de 2 første klasser?

IC tillæg 1' 180kr + standard billet eller 1500kr i tillæg til pendlerkort(30dage). adgang til 1' kl i toget, med forplejning og dagens avis. på start og slut station kan man hente en kop kaffe eller flaske vand gratis i DSB 7-11.

Regional 1' 40kr tillæg + standard billet, eller 450kr i tillæg til pendler kort (30 dage)
adgang til 1' kl i toget og gratis vand eller kaffe på start og slut station i DSB 7-11.
altså ingen forplejning om bord.

DSB 1 IC tillæg giver adgang til 1kl i regional tog, men det omvendte er ikke muligt.


Gå op Sider: 1 2 3 [4]
Sønderjyske jernbaneminder
Sønderjyske jernbaneminder

Uwe Hänel fortæller her om sin barndom i Sønderjylland i 1940erne og sin interesse for jernbaner. Hukommelsen fejler ikke noget, når Uwe fortæller om de forskellige lokomotivtyper, tog gennem Jernbanegade i Sønderborg, gasværket osv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak