Citat fra: Lasse Toylsbjerg Petersen Dato 30/06-23, 09:09De sidste maskiner, der burde have fået en "Padborg alene" godkendelse burde være de tre TRAXX MS2 / BR 186 som Polske Cargounit fik leveret i 2020 - men godkendt noget før. Det er dog muligt, at man endte med at annullere "padborg alene" ideen, da maskinerne kunne nøjes med at køre på tysk strøm, hvis de kom til Padborg.
Lasse
De eneste maskiner som nåede at få en "Padborg-alene" godkendelse var BR185.1, altså 1. generation 185 (001-200 hos DB Cargo), og så Taurus (serien som hedder 1116 hos ÖBB, altså ES64U2). Hvis BR186'erne er fra 2020, er de med sikkerhed ikke godkendte til 25 kV 50 Hz i Padborg.
De vel på et tidspunkt kommende, men tilsyneladende meget forsinkede, BR188 til TX Logistik har været gennem en fuld EMC-godkendelse, men hvordan de ligger til i forhold til DK-STM h.h.v. ETCS ved jeg ikke - det gamle Bombardier synes at ligge i (franske??) ruiner.....