Citat fra: LM94 Dato 6/06-23, 15:58Citat fra: sil1207 Dato 6/06-23, 12:44Suuuper.
Vi brokker os over at andre ikke ved hvad de snakker om, og når dokumentationen bliver fremlagt, og man så fremstår som den som har taget fejl gennem hele tråden, så må man krybe til at kritisere andre for at bevise man tog fejl. For så kan man jo ikke være den der har ret!
Hvad nu hvis han har fået lov til at dele et forholdsvist harmløst slide fra en præsentation? Undskyld mit sprog, men hold kæft hvor synes jeg egentligt det tager en virkelig ynkelig drejning. Mere end hele diskussionen var i forvejen.
Når det så er sagt, ja så er det modigt at lække interne top klassificerede oplysninger fra en statsejet virksomhed, som i øvrigt tydeligvis er hemmelighedsstemplet. Men nu er oplysningerne ude, så mon ikke Ekstra Bladet udgiver en breaking-news historie meget snart.
Men tak fordi du gjorde det, for ellers havde offentligheden jo aldrig nogensinde kommet til at vide noget om de ovennævnte oplysninger.
-_-
Nu kender jeg nogle stykker, som har fået ørene i maskineriet, fordi de delte noget som kun måtte deles internt i koncernen. Hvorfor er ganske simpelt. Planen er ikke endeligt før den er godkendt af BDK's planlægningsafdeling og derfor er det indtil videre kun ønsker om den type drift som er sendt ud, inde i DSB, så de forskellige klargøringsdepoter og LKF/TGF depoter kan fortælle noget omkring planer og visioner for driften. Hvis DSB skulle offentligt ud med deres idéer til driften, så ville du opleve mange ændringer i løbet af sådan et år - nok til at folk ville blive forvirret og irriteret til sidst, og nok have tanken/holdningen á la "bare de selv har styr på det" eller "tænk at de ikke selv har styr på det".
Vi er lidt ovre i en gråzone når det er til "nørdbrug" og ikke direkte overfor kunderne. Forstået på den måde at det nok ikke kan kategoriseres som forretningshemmeligheder og vi i dette forum godt kan skelne en hensigtserklæring fra den endelige køreplan. Det er lidt ligesom når toganmeldelser deles, for de er som sådan ikke hemmelige men de er heller ikke relevante for den brede offentlighed. For den brede offentlighed vil sætninger som "12xx-systemet vender på Kh" også være ren volapyk, hvilket er endnu en grund til at dokumentet er beregnet til internt brug.
Når det så er sagt, så er det stadig den bedste løsning blot at citerer fra sådanne dokumenter, fremfor at smide screenshots ind. Sådanne offentliggørelser kan i værste fald betyde at disse dokumenter/informationer bliver sikret yderligere og vi derfor ikke længere får så nemt adgang til informationerne i dem.
Mange af de her oplysninger kan også læses i tidsskriftet Jernbanen, hvilket DSB også ved og accepterer. De er også blevet præsenteret overfor pendlertalsmænd, så det er mest af alt dokumentet og ikke så meget informationerne der er til internt brug.