Citat fra: thomastog Dato 24/05-23, 21:21Citat fra: Basse Dato 24/05-23, 19:51Citat fra: thomastog Dato 24/05-23, 17:51Citat fra: Basse Dato 24/05-23, 14:57..
Der er en knap til formålet ved betjeningsknapperne til passagernødbremsen, i førerrummet.
Hvilke betjeningsknapper, hvad mener du de sidder sammen med ? Er det før eller efter trin 5/7 tasten ?
Genkender du spørgsmålet "Kan man elektrisk ophæve bremsetrin 8 ?" ?
Din eneste mulighed er, at få sluttet sikkerhedskredsen igen. Indrømmet der er muligheden for at bugsere toget væk, men så er toget tømt/evakueret længe inden, så det er mere en teoretisk mulighed.
Er der trukket i passager-nødbremsen, skal den tilbagestille, for at slutte sikkerhedskredsen igen.
På venstre driftpanel i førerrummet sidder betjeningsknapperne for passagernødbremsen. En af de knapper er en nødløseknap, som ophæver passagernødbremsningen, så længe knappen er trykket ind. Så har man mulighed for at overstroppe nødbremsen og fremføre toget. Det må betegnes som en overstropning af nødbremsen. Derfor er tilbagestillingen ikke den eneste mulighed man har.
Og ja jeg kender godt problematikken med elektrisk at løse bremsetrin 8.
Passagernødbremsen bryder sikkerhedskredsen, og det giver bremsetrin 8.
Og du fortæller at der er en tast, så man elektrisk kan løse denne bremsning; samtidig med at du erkender at man ikke elektrisk kan løse bremse-trin 8 ?
Hvornår er den funktionalitet bygget ind, det må være meget for nyligt ?
Man kan sige, at der ikke er en permanent løsning på elektrisk fjernelse af bremsetrin 8.
Men knappen løser den midlertidigt, så man kan flytte toget uden at bortkoble talestedet i mellem førerrum og der hvor nødbremsen er trukket.
Så vidt jeg ved, så er toget født med knappen. Den har i hvertfald været der i de 2 årtier, hvor jeg har haft med S-togene at gøre.